Zakwaszenie organizmu – przyczyny, objawy i jak odkwasić

25 Sie

Zakwaszenie organizmu jest efektem złego sposobu odżywiania. Stoją za tym przede wszystkim wysoko przetworzone produkty, które powodują dolegliwości zdrowotne oraz zaburzają równowagę kwasowo-zasadową. Równowaga przestaje istnieć i dochodzi w niej do różnych dysfunkcji. O zakwaszeniu trąbi się a to w Internecie, a to w telewizji, ale wiele osób uważa, że ten problem ich nie dotyczy. Jeżeli przechodzimy obojętnie, to mogą następować słabe paznokcie, matowe włosy, łatwe przybieranie na wadze oraz przede wszystkim częste infekcje ze względu na słabszy układ odpornościowy.

phZakwaszenie jest możliwe do sprawdzenia dzięki skali pH, która zaczyna się na 0, a kończy na 14. Wiadome jest, że płyny w naszym organizmie różnią się od siebie tą wartością. Jedne są bardziej kwaśne, jak na przykład sok żołądkowy, a inne lekko kwaśne lub nawet obojętne jak mocz. Zadaniem naszego organizmu jest utrzymywanie wartości pH na odpowiednim poziomie.

Zakwaszenie organizmu przyczyny

Mówi się, że spowodowane jest przede wszystkim przez złą dietę. Każdy produkt ze względu na skład można podzielić na kwasotwórczy, zasadotwórczy oraz obojętny. W trakcie trawienia uwalniane zostają wolne kwasy tłuszczowe, aminokwasy, kwasy organiczne, monocukry, składniki mineralne, witaminy. Następnie składniki te są metabolizowane. Największe znaczenie ma efekt tej przemiany, ponieważ to od niej zależy czy żywność działa zasadotwórczo czy kwasotwórczo. Ma na to wpływ stężenie w produkcie wapnia, sodu, magnezu i potasu (zasadotwórcze) oraz siarki, fosforu i chloru (kwasotwórcze). Jednak nie tylko, ponieważ do tego dochodzi jeszcze powstawanie kwasu węglowego i innych kwasów w wyniku działania metabolizmu.spirulin plus banner

Nie tylko zła dieta jest przyczyną zakwaszenia organizmu. Można wymienić jeszcze stres, brak ruchu oraz paradoksalnie zbyt dużą aktywność fizyczną, głodzenie się i… stosowanie używek!

Objawy zakwaszenia

Zignorowane zakwaszenie organizmu może powodować zaburzenia enzymatyczne, zaburzenia demineralizacji oraz agresywne oddziaływanie kwasów na tkanki, co w efekcie można odczuwać na całym ciele. Objawy zakwaszenia są dość specyficzne i rozległe. Mogą być spowodowane przez wiele innych czynników. Czasami ciężko stwierdzić, czy za tymi objawami stoi zakwaszenie, ale warto mimo wszystko im się przyjrzeć. Najczęstszymi objawami są:

  • Zmęczenie, brak energii, a nawet depresja,
  • Drażliwość, pobudzenie i nerwowość,
  • Pękanie ust,
  • Zapalenie dziąseł,
  • Pieczenie odbytu i biegunki,
  • Pieczenie i podrażnienie dróg moczowych,
  • Sucha skóra,
  • Katar,
  • Słabe paznokcie,
  • Skurcze łydek,
  • Lumbago,
  • Sztywnienie szyi,
  • Reumatyzm, artretyzm, a nawet osteoporoza,
  • Migrujące bóle stawów,
  • Zapalenie ścięgien.

Test – jak sprawdzić zakwaszenie organizmu?

papierek lakmusowy

papierek lakmusowy

Wiele osób myśli, że odpowiednia droga to sprawdzenie pH krwi. Jest to błąd, ponieważ zaburzenie odczynu krwi świadczy o nieprawidłowych mechanizmach kontroli równowagi kwasowo-zasadowej. Najlepszym rozwiązaniem jest pomiar pH moczu przy pomocy papierka lakmusowego. Taki pomiar powinien zostać wykonany kilka razy w ciągu jednego dnia, zaczynając od razu po obudzeniu rano. Odczytanie wyników jest bardzo proste. Jeżeli wykres układa się w prostą lub lekką wznoszącą, to mamy zakwaszony organizm. Jeżeli wykres jest w postaci zygzaka, to zakwaszenie nas nie dotyczy. Powinniśmy wykonać taki test parę razy w ciągu jednego dnia, ponieważ pH moczu ulega zmianom.

Papierek lakmusowy możemy bez problemu znaleźć w wielu aptekach. Za około 10-15 zł dostaniemy około 80 sztuk.

Jak odkwasić organizm?

Istnieje kilka sprawdzonych sposobów na odkwaszenie organizmu. Pierwszym z nich jest jedzenie zieleniny, ponieważ to właśnie w niej znajduje się największy czynnik zasadowy. Co więcej, zawierają wiele witamin, minerałów oraz cennych składników odżywczych, które działają alkalizująco. Najbardziej możemy zaliczyć do tej grupy rukolę, szpinak, odmiany sałaty z wyjątkiem lodowej, szczypiorek, jarmuż, awokado, zielony groch, ogórki, bób czy paprykę.

napoje gazowaneKolejnym krokiem jest dostarczanie do organizmu odpowiednich napojów. Na pewno wiele osób pije regularnie słodkie napoje oraz te gazowane. Powinniśmy z nich zrezygnować – nawet z napojów light! Zapraszam do poczytania o nich, bo wcale nie są tak dobre jak je się opisuje. Słodkie napoje odwadniają i szkodzą. Pozostawiają toksyny przez które możemy napotkać objawy zakwaszenia. Najbardziej zaleca jest woda, ale możesz pić nawet naturalne, świeżo wyciskane soki czy różne zdrowe herbaty.

Kolejnym sposobem może być przejście na zdrowe tłuszcze. Jest to rzecz o której wiele osób nie myśli za bardzo. Powinniśmy unikać tłuszczów rafinowanych olejów czy margaryny. Możemy znaleźć je w wielu innych produktach jak na przykład gotowych potrawach, słodyczach czy smażonej żywności. Koniec z tym! Pora przejść na zdrowe tłuszcze, które w swoim składzie zawierają zdrowe kwasy omega 3. Jest to kwas, którego nasze organizmy nie wytwarzają a jest niezbędny! Zdrowe tłuszcze nigdy nie szkodzą. Dodają energii, działają dobrze na skórę i układ trawienny, a nawet pobudzają pracę mózgu. Polecanymi tłuszczami są oliwa z oliwek, olej kokosowy i lniany. Olej kokosowy jest bardzo bogaty w nasycone kwasy tłuszczowe.

Ostatnim sposobem na przywrócenie odpowiedniej wartości pH są algi spiruliny. Ostatnio wiele mówi się o tej roślinie. Tabletki na jej bazie świetnie odkwaszają organizm. Najbardziej polecanymi są Spirulin Plus, który nie tylko odkwasza organizm, ale także usuwa nadmiar wody z organizmu oraz poprawia witalność i samopoczucie. Także nie tylko przywrócimy odpowiedni wskaźnik pH, ale również poczujemy się lepiej i zrzucimy parę kilogramów. Ważnym czynnikiem jest to,że Spirulin Plus zawiera wyłącznie naturalne składniki dzięki czemu możemy zapomnieć o jakichkolwiek efektach ubocznych. Jest to numer 1 na odkwaszanie organizmu!

spirulina odkwaszanie

Przejdź na oficjalną stronę producenta

Dieta alkaliczna

Często jest polecana właśnie przy zakwaszeniu. Badania naukowe potwierdzają, że konkretne produkty spożywcze i sposób odżywiania wpływają na równowagę kwasowo-zasadową. Dieta alkaliczna może także wpływać na mniejszą ilość zachorowań i śmierci z przyczyn przewlekłych chorób. Dieta alkaliczna ma wiele korzyści:

  • Dieta alkaliczna nakazuje zwiększyć spożycie warzyw i owoców, a to poprawia stosunek potasu do sodu. Wpływa to pozytywnie na nasze kości, oraz zapobiega udarom, nadciśnieniu oraz utracie masy mięśniowej,
  • Zwiększa stężenie hormonu wzrostu, który pozytywnie wpływa na układ sercowo-naczyniowy, zdolności poznawcze i pamięć,
  • Może zwiększać skuteczność środków chemioterapeutycznych (tylko niektórych), które wymagają wyższego pH,
  • Zwiększa poziom magnezu wewnątrzkomórkowego. Jest on niezbędny do funkcjonowania wielu układów enzymatycznych oraz aktywowania witaminy D.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *