Wpływ sportu na odchudzanie

23 Lis

Już na samym początku warto zaznaczyć, że wpływ sportu na odchudzanie jest duży, jednakże utrata zbędnych kilogramów zależy przede wszystkim od odpowiedniej diety. Odpowiednia ilość spożywanych kalorii pozwoli nam albo schudnąć, albo przybrać na wadze. Jeżeli będziemy jeść więcej, aniżeli wynosi nasze dzienne zapotrzebowanie, nawet wzmożona aktywność fizyczna nie sprawi, że uda nam się schudnąć. Wiele osób jest przekonanych, że uda im się osiągnąć swój cel ćwicząc i jednocześnie objadając się w fast-foodach typu McDonald’s. Nic bardziej mylnego. Aktywność fizyczna, a więc sport jest dodatkiem – przyspiesza proces spalania tkanki tłuszczowej, pomaga wyrzeźbić sylwetkę, sprawia, że nasze ciało staje się atrakcyjne wizualnie etc.wpływ sportu na zdrowie

Dieta i aktywność fizyczna doskonale się uzupełniają.

Jeżeli pragniemy nie tylko zrzucić zbędne kilogramy, ale również zyskać atrakcyjną, szczupłą figurę powinniśmy wprowadzić do naszego życia i jedno, i drugie. Nie da się ukryć, że sport w czasie procesu odchudzania pozwala uniknąć efektu jo-jo. Dodatkowo wpływa korzystnie na nasze zdrowie i samopoczucie. Ci, którzy nie przepadają za wysiłkiem fizycznym powinni wiedzieć, że „sport z głową” jest nie tylko przydatny, ale przede wszystkim skuteczny.

  1. Aby osiągnąć wspaniałą sylwetkę, zdrowe ciało oraz dobre samopoczucie nie powinniśmy już od pierwszego treningu narzucać sobie morderczego tempa. Wręcz przeciwnie – aktywność fizyczna powinna być wprowadzana stopniowo i konsekwentnie. Sport, nawet ten najprostszy jak jogging czy regularne ćwiczenia na siłowni, poprawia kondycję układu sercowo-naczyniowego. Zwiększanie progresji sprawi, że z treningu na trening będziemy męczyć się coraz wolniej. Już 2 treningi w tygodniu pozwalają „zlikwidować” tzn. zadyszkę. Regularne ćwiczenia pozwalają unormować rytm oddechowy, zwiększają pojemność płuc oraz pozytywnie wpływają na dotlenienie całego organizmu. Oczywiście, ćwiczenia wpływają na rzeźbę naszego ciała.
  2. Wpływ sportu na odchudzanie, a… pieniądze. Niektórzy uważają, że w czasie diety wymagana jest specjalistyczna aktywność fizyczna – z użyciem specjalnych przyrządów. Nic bardziej mylnego. Istnieje wiele sposobów, aby ćwiczyć na co dzień i nie wydawać przy tym ani złotówki. Po pierwsze: zrezygnuj z windy. Chodząc po schodach sprawisz, że Twoje pośladki i uda będą wyglądać olśniewającą. Po drugie: jeżeli możesz, zrezygnuj z komunikacji miejskiej na rzecz roweru, rolek czy nawet chodzenia pieszo. Po trzecie: kup sobie psa. To nie jest żart. Czworonożny przyjaciel sprawi, że będziesz częściej wychodzić na dwórdotlenisz mózg, a także skorzystasz na wspólnej zabawie. Po czwarte: znajdź sport, który sprawia Ci przyjemność. Nie bój się eksperymentować. Może Twoją pasją stanie się taniec towarzyski albo judo? Po piąte: wykreśl ze słownika stwierdzenie „nie chce mi się”. Niechaj aktywność fizyczna raz na zawsze wpisze Ci się w codzienny plan dnia.
  3. Blog o odchudzaniu! Zacznij dokumentować swoje postępy. Załóż bloga o odchudzaniu i dziel się z innymi tym, co udało Ci się osiągnąć. Tego typu rozwiązanie stanowi doskonałą motywację. Jeżeli nie będzie Ci się chciało wykonać założonego treningu, będziesz mieć na uwadze, że Twoi fani czekają na recenzję!
  4. Sport to zdrowie! To prawda, która jest znana od zalania dziejów. Nie każdy sport jest jednak dobry dla osób otyłych. Ci, którzy borykają się ze znaczną nadwagą musza uważać, aby nie przeciążyć zbytnio kości oraz stawów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *