Różne zalety wody w odchudzaniu

31 Sty

Woda w życiu każdego człowieka spełnia niebagatelną rolę. W ciele człowieka znajduje się około sześćdziesiąt % wody. Woda jest głównym czynnikiem każdej komórki ciała i dzięki temu że znajduje się w limfie i krwi przenosi tlen i składniki odżywcze do poszczególnych komórek.

Zalety picia wody

Dzięki wodzie następuje oczyszczanie organizmu z toksycznych substancji powstających z przemiany materii , a ponadto w okresie stosowania diety i odchudzania. Woda odpowiada również za odpowiednie funkcjonowanie komórek, chroni narządy, reguluje ciepłotę ciała przez kreacja potu.

Dzięki wodzie odpowiednio funkcjonuje wzrok dzięki nawilżaniu śluzówek oka poprzez łzy. Jeśli będzie się spożywać odpowiednia ilość wody to ze 100% pewnością odchudzanie będzie przebiegać łatwiej.

Dzięki dużej ilości wody czyli mniej więcej półtora do dwóch litrów dziennie przemiana materii a co za tym idzie odchudzanie będzie przebiegać łatwiej. Dzięki piciu wody w trakcie odchudzania będziemy mniej głodni gdyż woda zapewnia uczucie sytości.woda

Woda pomaga w zachowaniu prawidłowej objętości krwi a co za tym idzie odpowiednie dotlenienie wszystkich komórek ciała co koryguje nie tylko samopoczucie niemniej jednak również wygląd.

Woda reguluje też gospodarkę elektrolitową przez usuwaniu nadmiaru sodu odpowiedzialnego za kilka schorzeń oraz dodatkowo podnosi odporność organizmu.

Kiedy pić dużo wody?

O piciu wody należy szczególnie pamiętać w momentach wzmożonego wysiłku fizycznego, podczas stosowania diety w trakcie odchudzania, w upalne dni gdyż to teraz wtedy najłatwiej o odwodnienie organizmu.

Co pić zamiast samej wody?

Połowę zalecanej dawki wody można zamienić na napoje typu herbata owocowa lub ziołowa. W gronie herbat na priorytetową uwagę zasługuje herbata czerwona która jest nazywana pogromcą tłuszczu. Jest ona szczególnie zalecana podczas odchudzania gdyż zawarte w niej związki wspomagają wydzielanie soków trawiennych a co za tym idzie przyspiesza metabolizm, przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej , a ponadto wpływa na zmniejszenie tkanki podskórnej.

Odchudzanie należy niewątpliwie do procesów długotrwałych które wymagają nie tylko silnej woli ale także zaangażowania i motywacji. Jak długo stosować diety odchudzające ? Na to pytanie trudno odpowiedzieć gdyż zależy to od różnorakich czynników jak wiek, ilość kilogramów jakich posiadamy zamysł się pozbyć, aktywności fizycznej, nawyków żywieniowych. Po zakończeniu diety trzeba pamiętać o tym żeby nie powróciły kilogramy które straciliśmy i wówczas najlepiej przejść na dietę stabilizacyjną dzięki której ominiemy efekt jo – jo. Dieta ta polega na tym że stopniowo co tydzień spożywa się o sto kalorii więcej niż przy stosowanej przedtem diecie.

Dzięki takiemu stopniowemu wzrostowi liczby kalorii organizm przyzwyczaja się do tego a nie magazynuje tkanki tłuszczowej. Należy także stopniowo wprowadzać do diety nowe towary dzięki czemu urozmaici się jadłospis dzięki czemu powstaną prawidłowe nawyki żywieniowe. Efekt jo – jo szczególnie dotyka osób które stosowały diety tak zwane wykluczające czyli na przykład warzywne. Z takiej diety wyjątkowo nieprosto jest wyjść więc lepiej dobrać taką dietę w której będą wszystkie składniki pokarmowe niemniej jednak w małych ilościach, składniki bogate w pełnowartościowe białko i węglowodany złożone. Bardzo ważna jest też odpowiednia dawka wysiłku fizycznego którego nie wolno zaniechać po zakończeniu diety.

Różne zalety wody w odchudzaniu
5 (100%) 1 vote
Justyna Brodnicka

Justyna Brodnicka

Szczęśliwa, spełniona Pani dietetyk. Moja przygoda z odchudzaniem zaczęła się parę lat temu, kiedy to sama potrzebowałam zrzucić zbędne kilogramy. To zmotywowało mnie do pójścia na dietetykę, którą udało mi się ukończyć.
Justyna Brodnicka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *