Powody dla których warto ćwiczyć

1 Kwi

Jak donoszą badania 8 na 10 dorosłych osób nie jest dostatecznie aktywna fizycznie. Niektórzy nie zdają sobie sprawy z tego jakie korzyści niosą ćwiczenia, nawet w skromnych ilościach. Ważne jest to by ciągle się ruszać i unikać siedzącego trybu życia. Jeżeli nie masz czasu na ćwiczenia, spróbuj znaleźć trochę czasu na zwykły spacer lub przejażdżkę rowerem. Z myślą o swoim zdrowiu, co jakiś czas dobrze byłoby wykonywać taką aktywność fizyczną, która przyspiesza akcję serca.

Mimo wszystko dla niektórych ludzi odnalezienie chwili na trening jest rzeczą nieosiągalną. Musisz wiedzieć, że regularne ćwiczenia pozytywnie wpływają na nasze zdrowie. Warto więc wysiłek fizyczny traktować poważnie i nie zaniedbywać  chociażby jego podstawowych części. Trening nie jest męczarnią. Wyciągniesz z niego wiele korzyści! Zobacz 6 powodów dla których warto ćwiczyć.

Znacznie poprawisz funkcjonowanie mózgu

Na osobach 60-80 lat przeprowadzono badania, które wykazały, że grupa osób aktywnych fizycznie miała lepiej utlenione i bardziej aktywne mózgi. Zaznaczyć trzeba, że osoby badane to nie sportowcy, a zwykłe lecz aktywne fizycznie osoby. Przez to chcę powiedzieć, że wykonywały one proste czynności jak spacery czy pracę w ogrodach. Zwiększona aktywność fizyczna u osób starszych wzmacnia pamięć (zabezpiecza przez Alzheimerem) czy zmniejsza szanse depresji.

Jak to się ma wobec osób młodych? Na pewno dzięki aktywności fizycznej mogą liczyć na odświeżenie umysłu. Może to brzmieć dziwnie, ale nie wiem jak to opisać dokładnie. Ważną rzeczą jest to, że takie osoby zabezpieczają się na przyszłość – w swoje starsze lata wejdą duchem o wiele młodziej.

Będziesz wolniej się starzeć

Tak, tak, starzenie też mnie przeraża, ale trzeba o tym mówić i próbować je spowalniać, bo każdego z nas to czeka. Starzejemy się tak naprawdę przez wytrzymałość naszych komórek. Z wiekiem stają się coraz mniej wytrzymałe i szybciej obumierają. Naukowcy są w stanie stwierdzić wiek komórek za pomocą długości telomerów. Wraz z czasem stają się one coraz krótsze, a proces ten znacznie przyspieszają otyłość, bezsenność, cukrzyca, niezdrowe nawyki oraz palenie papierosów! Proces skracania telomerów można zminimalizować. Udowodniono, że u sportowców są one znacznie dłuższe niż u ludzi, którzy unikają sportu. Dotyczy się to nie tylko profesjonalnych sportowców, ale również i zwykłych ludzi, którzy uprawiają sport.

Poczujesz trochę szczęścia

Nie, nie żartuję. Dzieję się tak, ponieważ przy odpowiednim treningu mózg odbiera sygnały, że ciało stresuje się, przez co serce zaczyna bić mocniej, co podnosi ciśnienie krwi. Nasz mózg myśli, że coś nam zagraża, a my sami przed nim uciekamy. To powoduje wytwarzanie przez organizm ochronnych białek (tzw. Neurotroficzny czynnik pochodzenia mózgowego). Przez właśnie ten czynnik po treningu odczuwamy ulgę i szczęście. Jednak to nie wszystko. W tym samym czasie endorfiny pomagają zwalczyć stres, co daje uczucie euforii.

Poprawisz kondycję

To raczej oczywiste, ale warto o tym wspomnieć. Regularny trening korzystnie wpływa na ogólną kondycję organizmu i siłę mięśni. Nieważne jaki rodzaj aktywności fizycznej wybierzesz. Każde wybrane ćwiczenie poprawia ukrwienie i wspomaga transport tlenu i składników odżywczych do mięśni. Układ krwionośny stanie się bardziej efektywny, co przełoży się na więcej siły, energii i wytrzymałości.

Poprawisz stan skóry

Wiemy już, że wysiłek fizyczny poprawia krążenie krwi. To również ma swoje oddziaływanie na skórę. Dzięki lepszego krążeniu do skóry dociera więcej składników odżywczych i tlenu, przez co poprawi się jej ogólna kondycja. Będzie wyglądać lepiej, a rany będą się szybciej goić. Zwiększając przy tym ilość tkanki mięśniowej uzyskamy młodziej wyglądającą skórę, która będzie bardziej napięta.

Zaczniesz chudnąć

Dużą zaletą regularnych treningów jest wykorzystanie tłuszczu jako głównego źródła energii. Badania potwierdzają, że kiedy zdrowa, ale nieaktywna fizycznie osoba zacznie wykonywać intensywnie wysiłek fizyczny można szybko zauważyć u niej zmiany w genach, co pomaga w pozbywaniu się zbędnych kilogramów.

Zacznij ćwiczyć już teraz!

Często zdarza się, że osoby, które zaczęły ćwiczyć tylko po to, żeby schudnąć i poprawić wygląd często kontynuują treningi z powodu wielu pozytywnych czynników. Kiedy samemu odczujesz plusy regularnego wysiłku fizycznego na pewno stanie się on nieodłącznym elementem Twojego życia. Dlatego chcę Cię namówić do regularnego ruszania się. Mogą to być spacery, jazda na rowerze czy rolkach, a nawet może to być siłownia jeśli masz czas. Jeżeli chcesz połączyć wysiłek z odchudzaniem to polecam Ci sprawdzić na moim blogu ćwiczenia na różne partie ciała i zestawienie najlepszych tabletek wspomagających odchudzanie.

One Reply to “Powody dla których warto ćwiczyć”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *