Odchudzanie po ciąży – początki, porady, ważne uwagi

3 Kwi

Przeważnie każda kobieta chce dobrze wyglądać po ciąży, nie zawsze jest to jednak proste lecz czy niemożliwe? Żeby dobrze wyglądać po urodzeniu dziecka, kobieta powinna zadbać o siebie już podczas trwania ciąży. Przekonanie, że trzeba jeść za dwoje, jest absolutnie błędne. Kobieta w ciąży powinna wybierać takie produkty i taką ich ilość, żeby wpływały jak najlepiej na rozwijające się dziecko. Żywność powinna być jak najbardziej pełnowartościowa i nie powinna zawierać niezdrowych przekąsek. Jeśli chodzi o kobiece zachcianki podczas ciąży, wiadomo, że nie da się ich uniknąć, lecz pamiętajmy, wszystko w granicach rozsądku.

Ile można przytyć podczas ciąży?

Te pytanie zadają sobie przyszłe mamy, głowiąc się nad tym, czy ich waga na pewno będzie odpowiednia i zdrowa dla dziecka. Oczywiście Kobieta musi przytyć podczas ciąży, byłoby niemożliwe, żeby waga się w ogóle nie zmieniła. Panie które mają niedowagę, mogą przytyć nawet do 20 kilogramów, te z nadwagą – nawet 8kg. Jeśli odejmiemy od tego wagę łożyska, wód płodowych oraz dziecka, okazuje się, że do zrzucenia nie zostaje dużo a odchudzanie po ciąży powinno sprawnie przebiegać. Powrót do wymarzonych kilogramów po ciąży umożliwi także fakt, że kobieta karmi piersią, oddając dziecku te najlepsze wartości odżywcze, to również wpływa na odchudzanie po ciąży i to w znaczny sposób.

W jaki sposób schudnąć po ciąży?

dieta tysiąca kaloriiOdchudzanie po ciąży nie zawsze bywa proste, niekiedy kobiety chcą schudnąć bardzo szybko, chwytając się różnych, bardzo rygorystycznych diet, które na pewno dobrze nie wpłyną na dziecko, jeśli kobieta karmi piersią oraz z pewnością spowodują efekt jo-jo. Nie zawsze kobieta musi się odchudzać po ciąży, ponieważ jej waga po porodzie wraca do tej sprzed ciąży. Natomiast te kobiety, które mają problem z zrzuceniem zbędnych kilogramów, powinny kierować się rozsądkiem. Odchudzanie po ciąży powinno być przemyślane oraz zdrowe, nie wolno stosować żadnych diet, które osłabią organizm matki.

Kobieta powinna przede wszystkim wybierać zdrowe i pełnowartościowe produkty. Zamiast słodyczy powinna wybrać owoc lub warzywo. Tłuszcze należy ograniczyć, na przykład zamiast kotleta schabowego w panierce, zjeść kotleta z cielęciny bez panierki. Tłuszcze należy również zamienić na zdrowe tłuszcze. Niezdrowe, słone przekąski oraz gazowane i bardzo słodkie napoje najlepiej zastąpić wodą wysokozmineralizowaną oraz warzywami w surowej postaci. Na śniadanie, zamiast jasnego pieczywa, powinno wybierać się ciemne, pełnoziarniste.

Jeśli chodzi o wysiłek fizyczny, to młoda mama nie powinna przesadzać. Oczywiście, są mile widziane dłuższe spacery na przykład z wózkiem ale nie żadne treningi siłowe lub wytrzymałościowe. Nawet pół godziny spędzone na świeżym powietrzu sprawi, że organizm dotleni się a przy okazji spali trochę tłuszczu. Odchudzanie po ciąży nie musi być ciężkie, najczęściej trzeba rozłożyć sobie zdrowe posiłki na cały dzień, w taki sposób, żeby było ich co najmniej pięć a ostatni posiłek był zjedzony nie później niż trzy godziny przed snem.

Czy w ten sposób schudnę po ciąży?

Otóż wszystko zależy od tego, ile kobieta przytyła podczas ciąży, oraz od organizmu i kilku innych czynników. Wiele kobiet pozbywa się zbędnych kilogramów pod działaniem wyżej wymienionych sposobów, jednak są też takie, które niestety mają problem z wagą po ciąży i muszą zasięgnąć porad specjalistów.

Odchudzanie po ciąży dzięki specjalistom – czy warto?

Wiele kobiet zasięga porad u profesjonalnych dietetyków, którzy doskonale wiedzą co najlepsze dla naszego organizmu. Na początku specjalista musi na zmierzyć, zważyć, zbadać zawartość tłuszczu i wody w organizmie. Musi również sprawdzić przebieg przemiany materii w organizmie kobiety. Dzięki tym badaniom zostanie ustalona odpowiednia dieta dla młodej mamy. Taka dieta nie pozbawia organizmu żadnych wartości odżywczych, zamyka się ona w około 1400 kaloriach. Tłuste sery i wędliny zastępuje na chude, śmietanę na jogurty a wieprzowinę najczęściej wyklucza. Taka metoda pracy z dietetykiem na pewno przyniesie pożądane efekty ale tylko i wyłącznie w przypadkach, gdzie praca będzie sumienna.

Podsumowanie

Odchudzanie po ciąży nie jest aż tak straszne, jak się wydaje. Jeśli przyłożymy się starannie do tego, efekty przyjdą na pewno szybko. Pamiętajmy o tym, że młoda matka musi przekazać dziecku poprzez karmienie piersią, jak najlepsze wartości odżywcze, które muszą wywodzić się z dobrego odżywiania matki. Nie stosujmy żadnych drastycznych diet, zastępujmy niezdrowe posiłki i produkty na zdrowe, które o wiele lepiej wpłyną na organizm. Jeśli nie idzie zgodnie z planem zasięgajmy porad specjalistów, oni wiedzą najlepiej co potrzebuje organizm kobiety. Odchudzanie po ciąży nie powinno w negatywny sposób przekładać się na tryb życia kobiety. Pamiętajcie młode matki, że wypoczynek jest bardzo ważny i nie powinno się go pomijać. Powodzenia! ☺

One Reply to “Odchudzanie po ciąży – początki, porady, ważne uwagi”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *