Odchudzające lody

16 Sie

Powszechnie panuje przekonanie, że od lodów nie tyjemy, a nawet i wręcz przeciwnie – chudniemy. Takie założenie spowodowane jest przez to, że do ich strawienia jest potrzebna nawet większa dawka energii, niż same dostarczają ją do organizmu. Podobno dzieje się tak ze względu na bardzo niską temperaturę tego typu posiłków. Organizm musi go „podgrzać” i właśnie dlatego rzekomo wykorzystuje tak dużo energii. Wiele osób wierzy na słowo takiemu założeniu, ale czy dzieje się tak naprawdę? Zapraszam do artykułu.

Wartość energetyczna lodów

lodyU nas w Polsce najbardziej popularnymi lodami są chyba śmietankowe (śmietana, mleko, sporo tłuszczu), mleczne (mleko, jajka, wanilia, cukier), lody wodne i sorbety (mrożone soki, dużo cukru, mało tłuszczu). Lody zaliczamy do słodyczy, ale patrząc na ich wartości kaloryczne, to wypadają o wiele lepiej niż batony, czekolada itp. Najmniej kalorycznymi lodami są sorbetowe, natomiast najbardziej śmietankowe oraz z dodatkami bitej śmietany, sosów, wafelków czy różnych posypek.

Zwykły lód ze sklepu może być nawet 2x bardziej kaloryczny jeśli ma czekoladową polewę.

Jedząc lody nie schudniesz!

Normalną rzeczą jest, że lody zawierają zróżnicowaną wartość energetyczną, wszystko zależy od tego, z czego zostały zrobione. W Internecie można znaleźć wiele dowodów na to, że mrożona żywność nie jest przyswajana przez organizm i „podgrzanie” takiej porcji wymaga nawet 50 kcal. Czyli jemy i chudniemy?! NIE! Jest to nieprawda. Prawda jest taka, że ciało zużywa maksymalnie kilka kalorii, a nie 50. Dowodem na to jest pojęcie ciepła właściwego oraz ciepła topnienia. Tak więc dostarczając do organizmu 50 kcal z jednej porcji lodów wcale nie stracisz takiej samej ilości. Stracisz około 5 kcal! Tak więc ciągle mamy dodatkowe 45 kcal. Co się z nimi stanie? Opcje są różne, a jedną z nich jest pójście w boczki. Dodam, że 50 kcal to jedna gałka lodów, a raczej mało kto kończy na takiej ilości.
odchudzanie z lodami

Kalorie nie są najważniejsze

Najważniejsze jest to, skąd tak naprawdę pochodzą. Nasze organizmy są różne i różnie reagują na ich źródło. Jeden lepiej reaguje na te z postaci cukru, a drugi z białka. Składnikiem numer 1 w lodach są węglowodany, czasami na równi z tłuszczami.

Oczywiście to nie oznacza, że powinniśmy całkowicie unikać lodów. Priorytetem jest czytanie etykiet i wybieranie tych najmniej kalorycznych. To oznacza, że musimy unikać wielu dodatków, jak czekolada czy różnego rodzaju sosy owocowe. Najlepiej jest samemu zadbać o dobre składniki, robiąc lody samemu w domu. To same plusy, ponieważ nie musimy dodawać do nich cukru, emulgatorów czy barwników.jak zrobić lody?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *