Jaką dietę stosować aby schudnąć?

Wprowadzenie diety do odchudzania to bardzo ważny krok. Dzięki niej jesteśmy w stanie kontrolować i ograniczać wszystko, co jemy, by osiągnąć jak najlepsze efekty. Oczywiście dieta nie powinna opierać się na głodówce, a zdrowym odżywaniu. Jednak jaką dietę wybrać?

Istnieje wiele typów diet. Jedne są bardziej restrykcyjne, trwające do dwóch tygodni, a inne mniej restrykcyjne, które mogą ciągnąć się miesiącami. Te drugie na pewno są bezpieczniejsze dla naszego organizmu.

Jaką dietę wybrać?

To często zadawane pytanie, na które nie ma konkretnej odpowiedzi. Polecam Ci poczytać o dietach na tym blogu i wybrać najlepszą dla siebie, ponieważ nasze organizmy różnią się i mogą różnie reagować na jadłospisy poszczególnych diet. Jakiej diety nie wybierzesz, pamiętaj, żeby złe nawyki żywieniowe zastąpić tymi dobrymi, czyli np. przestajemy jeść smażoną żywność, na rzecz tej gotowanej.

Alfabetyczny spis diet


#

  • 8-godzinna
    Jemy tylko przez 8 godzin w ciągu dnia. Lepiej w tym czasie jeść mniej, ale częściej. Przez pozostałe 16 godzin organizm regeneruje się. Do tego dorzucamy 8-minutowy trening. Czytaj dalej »
  • 3d chili
    Dobre rozwiązanie dla osób, które nie przepadają za liczeniem kalorii. Przyprawy tutaj odgrywają dużą rolę, a przede wszystkim papryczka chili. Jest to dość niewymagająca dieta. Czytaj dalej »
  • 50/50
    Dni dzielimy na tłuste i chude. W chude trzymamy się ściśle diety, natomiast w dni tłuste możemy jeść nawet 3 razy więcej. Doktor James B. Johnson jest pewny co do jej skuteczności. Czytaj dalej »
  • 5 czynników
    Popularna dieta wśród gwiazd Hollywood. “5” ma tutaj duże znaczenie, ponieważ jemy 5 posiłków, każdy posiłek składa się z 5 składników. To zdrowa i zbilansowana dieta. Czytaj dalej »

A

  • Antycellulitowa
    Cellulit to częsty problem wśród kobiet. Trzymając się ściśle zasad można zredukować ilość cellulitu, a nawet w niektórych przypadkach trwale go usunąć. Oczywiście aktywność fizyczna jest tutaj szczególnie ważna. Czytaj dalej »
  • Andersona
    Nie jemy posiłków o ściśle wyznaczonych porach, a dopiero gdy poczujemy się głodni. Kluczową rolę odgrywa jedzenie danych grup produktów o odpowiednich porach dnia. Czytaj dalej »
  • Antyhistaminowa
    Dieta zadedykowana dla osób z nietolerancją histaminy. To naturalny związek występujący w naszym organizmie, na który mała część ludzi jest uczulona. Nie jest to dieta odchudzająca. Czytaj dalej »
  • Aztecka
    Podstawą diety są produkty, które niegdyś były stosowane przez Azteków. Jej twórca uważa, że przy jej stosowaniu można łatwo osiągnąć ciekawe efekty, a nawet prawidłowy poziom cukru we krwi. Czytaj dalej »

B

    • Bananowa
      Dietę stosujemy 3 dni, tydzień lub miesiąc. Jej podstawą są banany, ponieważ mimo swojej kaloryczności (100kcal w około 100g) są bardzo odżywcze i powodują silne uczucie sytości. Czytaj dalej »
    • Bezglutenowa
      To smaczna i zdrowa dieta. Bazuje na pełnowartościowych produktach, a jedynym celem jest wykluczenie glutenu. Czytaj dalej »

C

  • Charlesa Clarka
    To wysokobiałkowa dieta, która nie ma mocno wielkich wymagań. Istnieje nawet specjalna książka „Bezpieczna dieta wysokobiałkowa” profesora Charlesa Clarka, która pokazuje jakie dania są najbardziej korzystne. Czytaj dalej »
  • Człowieka pierwotnego
    Czyli inaczej dieta Paleo. Opiera się na okresie paleolitu i wymaga wyeliminowania żywności, która nie była spożywana przez ludzi w tamtym czasie. Jest to bardzo nowoczesny system żywienia. Czytaj dalej »
  • Cambridge
    Opiera się na sześciu stopniach energetycznych. W tej diecie chodzi o jedzenie specjalnej sproszkowanej żywności, która jest bardzo odżywcza. Dostępna jest do kupienia na oficjalnej stronie diety. Czytaj dalej »

D

  • Dukana
    Proteinowa dieta, podczas której zwiększamy spożycie produktów białkowych, a zmniejszamy węglowodany i tłuszcze. Posiłki jemy gdy mamy na ochotę, ale powinniśmy trzymać się pięciu w ciągu dnia. Czytaj dalej »
  • Dr Dąbrowskiej
    Nowatorska dieta Dr Dąbrowskiej to połączenie warzyw i owoców. Składa się z dwóch etapów, gdzie pierwszy z nich jest głodówką umożliwiającą oczyszczenie organizmu. Drugim etapem jest już tzw. zdrowa dieta. Ostatnio to bardzo popularna dieta wśród polskich gwiazd. Czytaj dalej »

K

  • Kopenhaska
    To jeden z najbardziej restrykcyjnych sposobów na odchudzanie. Dieta stawia na bardzo ścisły jadłospis. Nie możemy przekraczać trzynastu dni diety, ponieważ może się to źle odbić na zdrowiu. Czytaj dalej »

M

  • Montignac
    Nie jest to skomplikowana dieta. Spożywamy przede wszystkim produkty o niskim indeksie glikemicznym. Składa się z dwóch etapów. Nie musimy kontrolować ilości kcal, ale warto nie przesadzać z jedzeniem. Czytaj dalej »

N

  • Norweska
    To dość restrykcyjna dieta, która stawia na jajka i grejpfruty… nie żartuję! Dieta trwa dwa tygodnie i pozwala osiągnąć naprawdę ciekawe efekty. Oczywiście jajek i grejpfrutów nie łączymy ze sobą. Czytaj dalej »

O

  • Owocowa
    Jedzenie, które jemy normalnie, zastępujemy owocami w surowej, gotowanej, pieczonej i duszonej formie. Owoce zawierają wiele cennych składników odżywczych. Maksymalnie możemy stosować tę dietę 3 dni. Czytaj dalej »
  • Oczyszczająca
    Dieta pomaga w oczyszczaniu organizmu. Jest to też dobry sposób na odchudzanie, ponieważ usunięcie zalegającej wody pozwala zredukować wagę nawet o kilka kilogramów. Do tego poprawie ulegnie nasze samopoczucie. Czytaj dalej »
  • Odtruwająca
    Dokładnie to samo co powyżej. Czytaj dalej »
  • Ośmiogodzinna
    Nie zwracamy uwagi na to co jemy i kiedy jemy. Natomiast stawiamy nacisk na to, by jeść wyłącznie przez 8 godzin w ciągu dnia. Przez pozostałe 16 godzin organizm regeneruje się. Czytaj dalej »
  • OXY
    Jest to zdrowsza wersja diety Dukana. Składa się z 5 faz, z czego wystarczają 4. Każda z nich trwa tydzień. Podstawą diety jest OXY shake, który przygotowujemy ze specjalnego przepisu. Czytaj dalej »

P

  • Paleo
    Inaczej dieta człowieka pierwotnego. Dieta wymaga by wyeliminować z codziennego jadłospisu żywność, której unikali ludzie z okresu paleolitu i paradoksalnie jest to naprawdę nowoczesna metoda żywieniowa. Czytaj dalej »
  • Pięciu czynników
    Dość charakterystyczna dieta, ponieważ trwa 5 tygodni, podczas której jemy 5 posiłków dziennie, a każdy z posiłków składa się z 5 składników. Jest zdrowa i mało restrykcyjna. Czytaj dalej »

S

  • Strefowa
    Czyli inaczej Dieta Zone. ustanowił odpowiednie proporcje, których należy się trzymać: 40% węglowodanów, 30% białek oraz 30% tłuszczy. Według niego największą przyczyną otyłości są węglowodany. Czytaj dalej »
  • South Beach
    Dieta South Beach jest podzielona na trzy etapy (fazy), do których musimy się dostosować, tylko dzięki temu, pozbędziemy się zbędnych kilogramów. Stawia głównie na warzywa i owoce. Czytaj dalej »

Ś

  • Śródziemnomorska
    Dieta śródziemnomorska stawia na jak najmniej przetworzone owoce i warzywa. Stracimy kilogramy, będziemy żyć w lepszej kondycji i co najlepsze, zmniejszymy ryzyko zachorowania na miażdżycę oraz zredukujemy ilość złego cholesterolu w organizmie. Czytaj dalej »

T

  • Tysiąca kalorii
    Jak sama nazwa wskazuje chodzi o dzienne zaopatrzenie organizmu w 1000 kcal, ale i tak spożywamy po 5, a nawet 6 posiłków. Czytaj dalej »
  • Tropikalna
    To bardzo smaczna i bogata w witaminy i minerały dieta. Stawiamy tutaj na egzotyczne owoce. Pozwala tracić na wadze nawet 1,5 kg tygodniowo. Czytaj dalej »
  • Tybetańska
    Ośmiodniowa kuracja odchudzająca, której podstawą jest specjalny rosół tybetański. Wiele osób nazywa ją “pokutą”, ponieważ można ją określić swego rodzaju karą za złe nawyki żywieniowe. Czytaj dalej »

W

  • Wegetariańska
    Samo usunięcie z jadłospisu mięsa nie wystarczy, ponieważ musimy regularnie dostarczać do organizmu składniki odżywcze w nim zawarte. Czytaj dalej »
  • Wodna
    Nie jest to dieta, która stawia wyłącznie na wodę. Prowadzimy tu normalny plan, natomiast woda ma inne zadanie. Musimy pić odpowiednie jej ilości o odpowiednich porach dnia. Daje to naprawdę ciekawe efekty. Czytaj dalej »

Z

  • Zielona
    Bazuje na zielonych warzywach i trwa 15 dni. Spożywamy między innymi zielone koktajle, zielone warzywa, ale i nie tylko, ponieważ w jadłospisie znajdują się chociażby pomidory. Czytaj dalej »
  • Ziemniaczana
    Wiele osób uważa, że od ziemniaków się tyje, ale nic bardziej mylnego. Posiadają wiele cennych właściwości. Dieta trwa 2 tygodnie i można ją powtarzać co 3-4 tygodnie. Czytaj dalej »
  • Ziołowa
    Dobrze dobrane zioła przyczyniają się chociażby do lepszego spalania tkanki tłuszczowej. Dużą rolę odgrywa picie ciepłych wywarów z odpowiednich mieszanek ziół. Czytaj dalej »
  • Zone
    Inaczej dieta strefowa. Dość popularna dieta wśród gwiazd, której głównym założeniem jest utrzymywanie insuliny na odpowiednim poziomie. Twórca dieta uważa, że ma to duży wpływ na odchudzanie. Czytaj dalej »
  • Zgodna z grupą krwi
    Wybierz swoją grupę krwi i sprawdź co jest dla Ciebie najlepsze, a czego najlepiej unikać. Każda grupa krwi powoduje, że nieco różnimy się między sobą i nie każda dieta będzie odpowiednia dla wszystkich. Dlatego powstała. Czytaj dalej »
Jaką dietę stosować aby schudnąć?
5 (100%) 2 votes