Jak schudnąć szybko i skutecznie? Najcenniejsze porady w jednym miejscu

3 Sie

To już 61 post na tym blogu o odchudzaniu, a wśród nich dopiero teraz znajduje się taki temat. Chyba każdy wie, że odchudzanie nie jest tak łatwe jak wydaje się każdemu na początku. Są wielkie nadzieje, ale z każdym dniem postanawiają gdzieś się chować. Jak więc pozbyć się niechcianych kilogramów raz a porządnie? Przede wszystkim podczas odchudzania powinno zmienić się Twoje podejście do niego. Musisz być FIT!

Dieta jest najważniejsza w odchudzaniu. Mówi się nawet, że to aż 80% sukcesu. Reszta to aktywność fizyczna, którą powinniśmy wykonywać. Ich umiejętne połączenie pozwala schudnąć, ale również cieszyć się lepszym zdrowiem czy samopoczuciem. Jeśli Twoim zamiarem jest trwała utrata kilogramów to koniecznie musisz trwale trzymać się innych nawyków żywieniowych. Warto zadbać szczególnie o zdrowie na całe życie, bo ono jest najważniejsze.

Jak schudnąć?

Ten kompleksowy poradnik nie dotyczy określonej ilości kilogramów. Jeśli masz ochotę zrzucić 5 kg, to czytaj dalej, jeśli masz ochotę zrzucić 10, 15 lub 20 kg to również czytaj dalej! Na początek pomyśl ile pijesz i jesz każdego dnia. Często gdy łapiemy za przekąskę lub słodki, gazowany napój nie zdajemy sobie sprawy z tego ile dodatkowych kalorii dostarczamy do organizmu. Najlepiej rozpocząć odchudzanie od kilkudniowego notowania spożywanych posiłków (wszystkich! Nie oszukuj). Takie postępowanie pokaże Ci czego spożywasz zbyt dużo oraz jakich składników najbardziej brakuje.

Zadbaj o zdrowie

zdrowie a odchudzanieZdrowie jest bardzo ważne podczas odchudzania. Jeśli ciągle czujesz przemęczenie lub problemy z układem trawiennym po zjedzeniu czegokolwiek szybko wybierz się do lekarza by zrobić badania. Sprawdź czy nie cierpisz na jakieś alergie pokarmowe. Gdy już otrzymasz wyniki spróbuj unikać złych produktów, a najlepiej zastąp je dobrymi zamiennikami. Może to zrobić za Ciebie dietetyk. Na pewno od razu będzie wiedział czym warto je zastąpić.

Skuteczna dieta

Dieta to nie tylko spożywanie określonych produktów, ale twarde zasady, których musimy się trzymać. Najważniejszą jest spożywanie posiłków częściej, ale w mniejszych ilościach. Zaleca się jeść co 2-3 godziny, ponieważ dzięki temu metabolizm pracuje na równych obrotach i nie zwalnia. Jest to o wiele lepsze od jedzenia 2-3 dużych posiłków, ponieważ takie postępowanie źle wpływa na metabolizm. Najważniejsze, by nie omijać śniadań, bo to ono napędza nas na cały dzień. Jedzenie jest dla nas jak paliwo więc nie powinniśmy za dnia chodzić z „rezerwą”. Jedząc musimy dobrze się czuć. Jeśli odczuwasz to jako obowiązek „na siłę” to coś jest nie tak.

Szybkie diety w ogóle nie mają sensu, ponieważ nie są zdrowe dla organizmu. Ograniczają one produkty, których organizm potrzebuje. Występuje duże prawdopodobieństwo, że po zakończeniu diety wrócisz do nich nawet bardziej niż przed dietą. A to oznacz tylko jedno: EFEKT JO-JO!

woda a odchudzanieDużą rolę podczas odchudzania odgrywa to co pijemy. Jeśli masz zamiar schudnąć to konieczne będzie odstawienie słodkich napojów. Zastąpienie ich napojami light nie wchodzi w grę – piszę o tym na blogu. 2 litry wody dziennie to minimum! Początkowo sama miałam problem z odstąpieniem od słodkich napojów, ale naprawdę warto to zrobić. Teraz piję tylko wodę.

Pro tip: Warto po obudzeniu wypić na czczo szklankę letniej wody z dodatkiem cytryny! Dzięki temu pobudzisz organizm naturalnym sposobem.

Podczas zdrowej diety konieczne jest wykluczenie produktów wysoko przetworzonych, zawierających dużo cukru, mąki, a także istnych kalorycznych bomb czyli smażonej żywności. Dieta to ten czas kiedy musisz zapomnieć o fast foodach czy nawet czekoladzie! Na szczęście wszystko można zastąpić. Istnieją zdrowe zamienniki wielu produktów do których można się przyzwyczaić. Są równie smaczne, a przy tym w pełni zdrowe, co sprzyja odchudzaniu. Jak już wspominałam o napojach light, to dodam jeszcze aby unikać ogólnie takich produktów. Zazwyczaj jest tak, że gdy jakiś produkt nie ma tłuszczu, ma więcej cukru i różnorodnych polepszaczy. Jeśli naprawdę chcesz kupować tego typu produkty, to koniecznie sprawdzaj etykiety. Przede wszystkim unikaj tłuszczu i cukru, bo to te dwa składniki są główną przyczyną nadwagi.

Kolejny pro tip: Nie jedz już trzy godziny przed pójściem spać!

Przykładowe zdrowe produkty
Jaja, ryby, drób, pełnoziarnisty makaron, czystoziarnisty chleb z samego ziarna, brązowy ryż, brokuł, kalafior, papryka, marchew, sałata, pomidor, ogórek, grejpfrut, jabłko, orzeczy, siemię lniane, szpinak, cytryna, olej kokosowy, oliwa, płatki owsiane i jaglane, mleka roślinne.
Przykładowe niezdrowe produkty (UNIKAĆ!)
Masło, płatki śniadaniowe (nie wszystkie, ale większość gotowych), białe pieczywo, ser żółty, sosy, gotowe produkty mrożone, wędliny.

Jak widzisz, to co jemy na co dzień nie jest najzdrowsze. Niby zwykły chleb, ale zawiera pełno glutenu, który wspomaga tycie. Jeśli do tej pory jesz zdrowo, ale waga stoi w miejscu, to koniecznie sprawdź jeszcze raz ile jesz i czy na pewno zdrowo. Oblicz jakie masz zapotrzebowanie kaloryczne i usuń jakąś ilość, może 300-400 kcal? Cały czas obserwuj ciało i sprawdzaj jak reaguje.

Sen jest bardzo ważny

Sen to kolejna cegiełka w odchudzaniu, która przyczynia się do całego efektu. Wysypianie się jest ważne. W tym czasie regenerujesz mięśnie i dbasz o wszystkie fukcje organizmu. Dobry sen powinien trwać około 7 godzin. Zostało to potwierdzone naukowymi badaniami. Ludzie nie dbający o sen tyją szybciej!

Aktywność fizyczna otwiera autostradę do sukcesu

bieganie

Na początek zaleca się treningi trzy razy w tygodniu, żeby nowe nawyki żywieniowe i dieta były skuteczniejsze. Możesz wykonywać samemu popularne ćwiczenia lub z trenerką (dużo tego na youtube), ćwiczyć na siłowni pod okiem specjalisty lub wybrać rolki, rower czy długie spacery. Ważne, żeby aktywność fizyczna sprawiała Ci przyjemność. Postaraj się myśleć, że skuteczne zrzucenie 5, 10 czy 15 kg to efekt uboczny ciężkiej, ale przyjemnej pracy. Ćwicząc regularnie na pewno po jakimś czasie poprawisz kondycję. Wtedy możesz zacząć trenować nawet po pięć razy w tygodniu, ale pamiętaj, że mięśni też muszą odpoczywać.

Pro tip: Po pewnym czasie organizm przyzwyczaja się do ćwiczeń. Warto go wtedy zaskoczyć inaczej rozplanowanym treningiem. To przyspiesza odchudzanie!

Motywacja do odchudzania jest bardzo ważna. Żywą motywacją może być przyjaciel, który ma taki sam cel. Wspólne wspieranie się jest bardzo pomocne. Wspólne planowanie diety czy bieganie nie jest nudne!

Pro tip nr32143: Nie bądź leniem! Omijaj windy, wybieraj schody.

Suplementy diety

Wśród większości osób panuje przekonanie, że suplementy diety są złe i nic nie warte. To nie prawda. Istnieją po to, by pomagać w odchudzaniu. Szczególnie polecane są osobom, które mają problemy z wprowadzeniem diety, lubią podjadać, a metabolizm cały czas nie pracuje tak jak powinien. Skuteczne tabletki na odchudzanie pomagają rozwiązać takie problemy. Na tym blogu piszę wyłącznie o sprawdzonych preparatach, które charakteryzuje naturalny skład, dzięki czemu są w pełni bezpieczne dla każdego. Tak więc jeśli ktoś Ci powiedział, że zna kogoś kto stosował coś i miał efekty uboczne po zakończeniu kuracji to musiał stosować coś najtańszego z najniższej półki.

Pro tip: Suplementy diety o naturalnym składzie nie mogą zaszkodzić.

Suplementy diety na bazie naturalnych składników są bezpieczne i skuteczne. Często zawierają ekstrakty afrykańskiego mango, zielonego jęczmienia, garcynii kambodżańskiej, jagód acai i wielu innych. Ich głównymi właściwościami są tworzenie uczucia sytości (pomocne jeśli podjadasz), przyspieszenie metabolizmu i przyspieszenie spalania tkanki tłuszczowej (zauważalne jeśli ćwiczysz). Dodatkowo trochę zdrowotnych właściwości ze względu na dużą ilość witamin i minerałów. W kategorii Suplementy znajdziesz właśnie takie suple.

jak schudnąć african mangoJednym z najczęściej wybieranych suplementów jest African Mango z ekstraktem z afrykańskiego mango. Jego właściwości? Wszystko wygląda tak samo jak opisane zostało powyżej. Sama też stosowałam ten preparat. Opisuję to w mojej historii.

Sprawdź African Mango

Jakie efekty można osiągnąć?

Jest to zależne od organizmu. Po prostu zacznij zdrowo żyć i daj sobie miesiąc. Na pewno zobaczysz różnicę. Dobrym sposobem jest zrobienie zdjęcia pierwszego dnia oraz sprawdzenia wagi. 30 dni później robisz to samo i łatwo możesz porównać. Oczywiście możesz też robić to częściej. Robiąc zdjęcie każdego dnia możesz kiedyś zrobić efektowny timelaps (film z szybko przeskakującymi zdjęciami), który pokaże jak zmieniło się twoje ciało na przestrzeni tygodni a nawet miesięcy. Pamiętaj, że odchudzasz się wyłącznie dla siebie. Zadbaj o to byś czuła się dobrze w swoim ciele. Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *