Otyłość – jak sobie z nią radzić w prosty sposób

18 Sty

W naszych czasach wiele osób ma problemy z otyłością. Era fast-foodów, szybkiego tempa życia, małej ilości czasu na zrelaksowanie się, ciągła gonitwa dają o sobie znać, gdy wchodzimy na wagę albo zaczynamy mieć poważne problemy ze zdrowiem.

banner

Otyłość w drastycznym stopniu zwiększa ryzyko zawału serca, nadciśnienia tętniczego, kamicy żółciowej, powstawania zatorów. Najczęstszymi przyczynami nadwagi jest niestosowanie żadnej diety, przekarmianie (dostarczanie zbyt dużej wartości energetycznej w stosunku do zapotrzebowania organizmu), czynniki psychologiczne (takie jak zły humor, co może spowodować po sięganie o słodkości) czy też czynniki biologiczne.

W jaki sposób ustrzec się przed otyłością?

Jak jednak można się ustrzec przed przybieraniem na wadze przy naszym trybie życia? Przede wszystkim należy zmienić nasz tryb życia i odżywiania się. Pewnie większość z Was je w bardzo nieregularnych odstępach czasu, sięgając po niezdrową i wysokokaloryczną żywność. A jest to poważny problem. Powinniśmy zwrócić większą uwagę na spożywanie warzyw i owoców. Należy sięgać po produkty nietuczące, a też nie zajadać się nimi w olbrzymich ilościach. Musimy nauczyć się sięgać po słodkości czy napoje z dużą zawartością cukru. Starajmy się żyć według pewnej diety. Nie jedzmy więcej niż 5 czy 6 posiłków w ciągu dnia. Nie mają one być obfite, żeby maksymalnie zapchać żołądek. Maja one dostarczyć nam odpowieniej ilości składników energetycznych wymaganych do poprawnego funkcjonowania naszego organizmu.

Kolejnym elementem naszego zdrowego trybu życia jest ograniczanie jedzenia tłustego. Wypijaj około 2 litrów wody (niegazowanej co jest istotne) dziennie. Używaj jak najmniej soli, a zacznij używać ziół, które są zdrowsze a mogą całkowicie zmienić jakość i smak naszych codziennych portaw. Kolejnym elementem jest ruch. Tak, kto teraz ma czas na uprawianie sportów, chodzenie na siłownię czy basen. Jednak systematyczna praca przynosi niesamowite efekty. Nie musisz skazywać się na kilometry tras do przebiegnięcia. Zacznij od prostych czynności: chodź na spacer. Dziennie wieczorem weź ze sobą psa czy dzieci na krótką przechadzkę po swojej okolicy. Spędź trochę czasu w ogrodzie przy łatwych pracach ogrodowych. Wykonuj proste ćwiczenia, podczas których wprawisz w ruch najważniejsze partie mięśni, co pozwoli na spalanie większej ilości kalorii.otyłość

Pamiętaj jednak, że nie masz wyczerpać swojego organizmu, lecz masz się czuć trochę zmeczony. Podczas ćwiczeń pij duże ilości wody. Najlepszy czas na ćwiczenia jest po upływie około dwóch godzin po lekkim posiłku. Gdy nauczymy nasz organizm do zwiększonego wysiłku, warto zacząć jeździć na rowerze. W ciepłe wieczory, jeżdżąc do lasu nie tylko poprawiamy naszą sprawność fizyczną lecz również lepiej dotleniamy nasz organizm, co ułatwi nam zasypianie.

Podsumowanie

Trzymając się kilku podstawowych punktów, możemy bardzo zmienić nasz styl żytcia, na zdrowy tryb życia, a co za tym idzie – zmniejszyć ryzyko zachorowań na różne przypadłości, poprawić naszą kondycję. Odżywiając się z odpowiedni sposób nie będziemy dostarczać zbędnych ilości jedzenia do organizmu przez co zrzucimy zbędne kilogramy.

Otyłość – jak sobie z nią radzić w prosty sposób
5 (100%) 1 vote
Justyna Brodnicka

Justyna Brodnicka

Szczęśliwa, spełniona Pani dietetyk. Moja przygoda z odchudzaniem zaczęła się parę lat temu, kiedy to sama potrzebowałam zrzucić zbędne kilogramy. To zmotywowało mnie do pójścia na dietetykę, którą udało mi się ukończyć.
Justyna Brodnicka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *