Fakty i mity o odchudzaniu

29 Kwi

W końcu i ten temat musiał zostać poruszony na tym blogu o odchudzaniu. Fakty i mity o odchudzaniu to temat rzeka. Jest wiele artykułów na ten temat, ale postanowiłam stworzyć jeden artykuł, który będzie zawierał najwięcej przykładów, tak aby nikt nie musiał już dalej szukać. Jeśli waszym zdaniem czegoś brakuje, dajcie znać w komentarzu, a szybko dodam do listy. Myślę, że taki rodzaj wpisu na blogu jest nie tylko ciekawostką, ale również pomocną odpowiedzią na pytania osób, które właśnie się odchudzają. Artykuł postanowiłam podzielić na dwie części – najpierw przeczytasz o faktach, następnie o mitach.

FAKTY O ODCHUDZANIU chceck emoji

1. Powinno się jeść bez pośpiechu

chceck emojiPRAWDA Zalecane jest by jeść powoli i dokładnie. Uczucie sytości dociera do mózgu dopiero po 15-20 minutach. Jeśli spieszymy się z jedzeniem to wysoko prawdopodobne jest, że zjemy więcej niż w rzeczywistości potrzebujemy.

2. Warto korzystać z pomocy dietetyka

Absolutna chceck emojiPRAWDA Specjalista do spraw żywienia jest w stanie dobrać odpowiednią dietę do potrzeb każdego organizmu. Musisz zapomnieć o dietach cud, ponieważ nie ma takich. Każda dieta musi być dobrana odpowiednio pod organizm człowieka.

3. Nie można pić podczas jedzenia

Oczywiście, że chceck emojiPRAWDA Zaleca się picie albo 10 minut przed posiłkiem albo dopiero pół godziny po posiłku. Dlaczego tak? Picie podczas jedzenia rozrzedza soki trawienne, co źle działa na trawienie, a nawet powoduje wzdęcia. Jeśli do tej pory to robisz, to postaraj się zwalczyć ten nawyk.

4. Otyłość jest czynnikiem zwiększającym ryzoko pojawienia się różnych chorób

chceck emojiPRAWDA Udowodniono, że otyłość może zwiększać ryzyko wystąpienia różnych chorób, jak na przykład miażdżycy, nadciśnienia, choroby wieńcowej, udaru mózgu, nowotworu, zapalenia stawów, cukrzycy, zaburzeń oddychania, a nawet chociażby bólu kręgosłupa.

5. Aktywność fizyczna jest wskazana podczas odchudzania

chceck emojiPRAWDA Ruch jest niezbędny przy spalaniu tkanki tłuszczowej. Dieta, którą dopełniamy ćwiczeniami jest jeszcze bardziej skuteczna. Nie trzeba od razu chodzić na siłownię, by współpracować z trenerem personalnym. Możesz jeździć rowerem lub na rolkach. Jeśli nie chcesz wychodzić z domu to polecam odwiedzić naszą kategorię ćwiczenia, gdzie znajdziesz ćwiczenia na różne partie ciała.

6. Warto stosować suplementy diety

chceck emojiPRAWDA warto! Tabletki wspomagające odchudzanie dopełniają naszą dietę. Są bogate w witaminy i minerały, których nasz organizm potrzebuje. Dodatkowo, przyspieszają metabolizm i powodują uczucie sytości, a to wszystko wspomaga proces odchudzania. Takie właśnie właściwości posiadają suplementy, które opisuję na tym blogu o odchudzaniu. Warto pamiętać, że ze zdrowiem nie ma żartów i należy wybierać suplementy wyłącznie o naturalnym składzie. Dzięki temu masz pewność, że nie będzie efektów ubocznych, w tym efektu jojo. Dzięki dobrym tabletkom można schudnąć nawet 2x więcej w trakcie jednego miesiąca.

<< Czytaj dalej o tabletkach na odchudzanie >>

7. Mrożonki są zdrowsze niż świeże warzywa z warzywniaków

chceck emojiPRAWDA o ile mówimy o owocach i warzywach z miejskich i przydrożnych straganów. Dlaczego? Otóż takie owoce pochłaniają wielkie ilości metali ciężkich, a to właśnie one odpowiadają za alergie i nowotwory. Za to prawidłowo wykonana mrożonka jest dużo zdrowsza.

8. Lepiej jeść częściej, ale mniej

chceck emojiPRAWDA Mówi się, że najbardziej korzystne jest 5 posiłków dziennie w równych odstępach czasu, czyli śniadanie, obiad, kolacja i dwie przekąski, czyli drugie śniadanie i tzw. Podwieczorek. Taki styl odżywiania ciągle podtrzymuje przemianę materii na takim samym poziomie, a także dzięki temu unikamy nagłych napadów głodu.

9. Mężczyźni chudną szybciej

Jest to chceck emojiPRAWDA Powodem jest fakt, iż mają bardziej rozbudowaną tkankę mięśniową niż kobiety. Podczas skurczu mięśni wytwarzana jest energia, a wtedy spalane kalorie. Jak widać aktywność fizyczna ma ogromne znaczenie podczas odchudzania.

10. Motywacja jest kluczem do sukcesu

Wielka chceck emojiPRAWDA To, jakie efekty osiągniemy po odchudzaniu w dużej mierze zależy od naszej motywacji. W zasadzie to sprawa ma się tak we wszystkim co robimy, nie tylko w odchudzaniu. Motywować można się na różne sposoby: słuchać muzyki, czytać blogi motywujące itp., jednak największą motywacją są pierwsze utracone kilogramy.

Przeczytaj jak się zmotywować do odchudzania >>


MITY O ODCHUDZANIU cross emoji

1. Owoce można jeść bez żadnych ograniczeń

Jest to absolutny cross emojiMIT. Owoce to idealna alternatywa dla słodyczy, ale niektórzy zapominają, że również zawierają sporo cukru. Owoce spożywane późnymi godzinami mogą być odpowiedzialne za nagły wzrost wagi.

2. Nadwaga odziedziczona po rodzicach

cross emojiMIT Chociaż skłonność do nadwagi może być dziedziczna, jednak sama nadwaga już nie. To czy w nią wpadniemy zależy od naszego stylu życia. To my decydujemy, nie geny, co jemy i o jakiej porze, ile czasu spędzamy z chipsami przed telewizorem, a ile na świeżym powietrzu na przykład podczas jazdy na rowerze.

3. Mięso nie jest wskazane na diecie

Konkretny cross emojiMIT Nie trzeba rezygnować z mięsa na diecie. Oczywiście, należy je nieco ograniczyć i zwiększyć uwagę przy zakupach na jakość i kaloryczność. Najmniej kaloryczna jest cielęcina, za to wieprzowina najbardziej. Indyk czy kurczak nie jest mocno kaloryczny, tak samo jak większość ryb.

4. Głodówka jest dobrym sposobem na pozbycie się kilogramów

cross emojiMIT, cross emojiMIT cross emojiMIT i jeszcze raz cross emojiMIT! Głodówka to najgorszy wybór! Co prawda kilkudniowe jej stosowanie przyczynia się do pewnej utraty tkanki tłuszczowej, to mimo wszystko jest to bardzo niezdrowe – prowadzi do osłabienia i wyniszczenia organizmu. Nasze organizmy są tak zbudowane, że potrzebują ciągłego dostarczania witamin i minerałów. Nawet jeśli schudniesz dzięki głodówce, to wysoko prawdopodobne jest, że po powrocie do poprzednich nawyków żywieniowych szybko ujrzysz efekt jojo.

5. Alkohol wspomaga odchudzanie

cross emojiMIT Alkohol jest wysokokaloryczny i nie ma nic wspólnego z odchudzaniem.

6. Łatwiejsze odchudzanie bez śniadania

Okropny cross emojiMIT Aby można było mówić, że żyjemy zdrowo, musimy spożywać około 5 posiłków dziennie w różnych odstępach czasu, tak, by metabolizm był ciągle mniej więcej na takim samym poziomie. Jeśli omijamy jakiś posiłek, wtedy metabolizm zwalnia tempo, a odkładanie tłuszczu zwiększa tempo! HALO, przecież często się słyszy, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Nie musi to być od razu coś wielkiego, ważne by było pożywne. Pomyśl na przykład o zielonym smoothie – zdrowe, dobre i pożywne.

7. Po każdej diecie występuje efekt jojo

Otóż jest to cross emojiMIT Jeśli odchudzamy się rozsądnie i nie spieszymy się taki efekt się nie powinien pojawić. Efektowi jojo najczęściej padają osoby, które stosują szybkie odchudzanie. Musicie zapamiętać, że szybko nie zawsze znaczy skutecznie.

8. Jedzenie ziemniaków jest przyczyną tycia

Kolejny cross emojiMIT Otóż może to was zszokować, ale nasze ziemniaki są bogate w wiele minerałów i mają w sobie mniej kalorii niż kasza czy nawet ryż. Najważniejsze jest to z czym je spożywamy. Wystarczy przypomnieć sobie ostatni obiad, czyli chociażby tłuste mięso, które jest przyczyną odkładania się tłuszczu w organizmie. Jednak interesujące jest to, że ziemniaki mają różną kaloryczność. Te, które jemy podczas obiadu nie są zbyt kaloryczne, ale już zmienione w placki czy frytki już tak.

9. Margaryna jest mniej tucząca od masła

cross emojiMIT I masło, i margaryna zawierają różne tłuszcze, ale bez względu na to mają tak samo wysoką wartość kaloryczną.

10. Żywność light można jeść bez ograniczeń

cross emojiMIT To, że na etykiecie jakiegoś produktu jest napis light wcale nie oznacza, że nie ma w nim cukru lub tłuszczu. Producenci często stosują zagrywkę mniej jednego składniku kosztem drugiego. Tak więc zastanów się przed zakupem produkt „fit” czy przypadkiem nie ma dwa razy więcej cukru, tłuszczu itp…

11. Ostatni posiłek dnia max o 17:00

cross emojiMIT Każdy z nas ma odmienny sposób odżywiania, i to o której godzinie masz zjeść ostatni zależy tylko od Ciebie. Musimy pamiętać tylko, by był on 2-3 godziny przed pójściem spać, tak więc nie musi to być 17:00. Pamiętaj tylko, że gdy zjesz kolację zbyt wcześnie, możesz mieć problemy z zaśnięciem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *