Dieta wodna – Wprowadzenie, zasady oraz co jeść

2 Lis

Przede wszystkim warto zacząć od tego, że dieta wodna nie jest głodówką w czasie której „żywimy się” wyłącznie wodą. Dieta wodna działa podobnie do diety oczyszczającej, więc podczas jej stosowania prowadzimy normalny plan żywieniowy. Poza tym dużą rolę odgrywa właśnie woda – musimy pić ją w odpowiednich ilościach o odpowiednich porach dnia. Wiele osób pisze, że dieta ta pozwala na pozbycie się zbędnych kilogramów bez efektu jo-jo. Cała ideologia tej diety jest bardzo ciekawa. Naukowcy odkryli, że gdy nie pijemy płynów w odpowiednich ilościach, nasz organizm odczuwa mylne uczucie głodu, a później sięgamy po przekąski itp.

Zasady

dieta wodna zasadyNajważniejszą zasadą jest częste picie wody – należy to robić małymi łykami. Co do wody, to zdecydowanie najlepszym wyborem jest zwykła, mineralna. Podczas odchudzania trzeba zrezygnować ze słodkich i gazowanych napoi, ponieważ cukier jest główną przyczyną nadwagi. Poza tym zawierają wiele niezdrowych składników. Zwykła woda mineralna dostarcza do organizmu zdrowe pierwiastki.

Mówi się, że można lekko przyspieszyć proces odchudzania na tej diecie. Wystarczy tylko pić chłodną wodę ze względu na to, że organizm będzie zużywał więcej energii na to, by ją ogrzać. Oczywiście nie tylko wodę możemy pić podczas stosowania diety wodnej. Dozwolone są herbaty ziołowe, herbata czerwona i zielona oraz zbożowa kawa.

butelka wodyTeraz zajmijmy się tym, ile tak naprawdę musimy spożywać wody. Różni specjaliści uznają, że 8 szklanek (w tym nie tylko wody) jest jak najbardziej w porządku. Wychodzi to około 2l. Jednak każdy organizm jest inny pod wieloma względami i mamy różne zapotrzebowania. W celu oszacowania ile musisz pić wody skorzystaj ze wzoru: Waga pomnożona przez 40. Dla przykładu przy wadze 80kg powinniśmy wypijać każdego dnia około 3,2l (3200ml). Mimo wszystko, minimum 2l będzie w porządku.

Warto podać jeszcze jedną ważną kwestię, czyli kiedy najlepiej pić wodę:

  • Każdego ranka do 20-30 minut przed śniadaniem. Można dodać do niej cytrynę i miętę. Taka szklanka każdego ranka wypita na czczo działa dobrze na funkcjonowanie układu pokarmowego przez resztę dnia.
  • Pół godziny przed każdym z posiłków. Dzięki temu częściowo wypełniamy żołądek, co przekłada się na szybsze nasycienie podczas np. Obiadu. Dzięki temu oszukujemy własny organizm co do głodu.
  • Około półtorej godziny po każdym z posiłków. Dzięki temu możemy zapobiec przed podjadaniem między posiłkami.
  • Na wieczór, pół godziny przed pójściem spać. Dzięki temu przygotujemy organizm do regeneracji.
  • Oraz… Zawsze gdy czujemy głód (w granicach rozsądku).

Pro tip: Nie popijaj gdy spożywasz posiłek! Zostało udowodnione, że przez to pokarm nie jest dokładnie przeżuwany, przez co pochłania się coraz większe ilości. Przez nasz organizm otrzymuje więcej kalorii niż potrzebuje.

Uważaj na nadmierne picie wody!

Nadmierne picie wody może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Częste picie wody przy dwóch szklankach naraz może powodować problemy ze zdrowiem. Jeśli uda nam się przedawkować wodę wówczas zostanie rozregulowana gospodarka wodno-mineralna, a mówiąc w skrócie pojawią się bóle głowy, osłabimy się oraz pozbawimy kluczowych pierwiastków, co może powodować nawet liczne zasłabnięcia. Przy ośmiu szklankach wody dziennie łatwo jest tego uniknąć. Nie trzeba być wybitnym matematykiem, by obliczyć, że np. 16 godzinach na nogach powinniśmy wypijać szklankę wody co dwie godziny.

Co jeść?

Co jeść na diecie wodnej? Uważamy, że najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie ogólnej zasady zdrowego odżywiania podczas diety. Jadłospis powinien zawierać chude wędliny i mięsa, chudy nabiał, ryby, kasze z grubego przemiału, produkty pełnoziarniste, oraz owoce i warzywa. Co do owoców, to warto z nimi nie przesadzać, ponieważ zbyt duże ich ilości nie są najkorzystniejsze dla odchudzających się.

Musimy unikać wszelkiego rodzaju słodyczy, tłustych potraw (tak, tak… fast foodów też), a nawet napojów light. Słodkie napoje i sery też nie powinny znajdować się w codziennym jadłospisie. Konieczne jest ograniczenie soli, ponieważ powoduje wzdęcia oraz wpływa na zatrzymywanie wody w organizmie, a tego nie chcemy.

Aktywność fizyczna

Jeśli masz zamiar tracić na wadze, to aktywność fizyczna jest nieunikniona. Należy samemu dać sygnał organizmowi, że nie chcemy zbędnego balastu. W dodatku nic tak nie ujędrnia ciała jak dobry i regularny trening. Podczas skurczu mięśni wytwarzana jest energia, która trafia bezpośrednio w nagromadzony tłuszcz. To w połączeniu z odpowiednią dietą pozwala zapracować na lepszą sylwetkę. Najbardziej optymalnie wypada trenowanie 3 razy w tygodniu po około 20-30 minut, choć wiadomo, że można eksperymentować. Świetnie sprawdzają się ćwiczenia na płaski brzuch, które pomagają usunąć “oponkę“, oraz ćwiczenia na pośladki. Dla zwolenników biegania idealny będzie plan treningowy c25k.

Suplementy diety

Kiedy mimo prób waga stoi w miejscu, kiedy nic w ogóle nie działa, kiedy nie potrafię dopilnować diety, kiedy nie mam czasu na ćwiczenia… Wiele razy tego typu rzeczy towarzyszą odchudzaniu, dlatego warto sięgnąć po naturalny suplement diety. Naturalny dlatego, ponieważ nie wywołuje żadnych efektów ubocznych. Najpopularniejszym jest african mango, które przyspiesza metabolizm oraz spalanie tkanki tłuszczowej, a także bardzo dobrze tworzy uczucie sytości, dzięki któremu nie podjadamy. Dodatkowo zawiera wiele witamin i minerałów, które maja zbawienny wpływ na organizm – usuwają niedobory, poprawiają samopoczucie itp. Naprawdę warto zainteresować się tym tematem. Więcej tego typu suplementów można znaleźć w kategorii Suplementy.

   Sprawdź African Mango

3 Replies to “Dieta wodna – Wprowadzenie, zasady oraz co jeść

  1. Kiedyś już tak probowalam się odchudzić i nic nie jeść. Na poczatku nie było aż tak źle ale szybko tracilam energie. Teraz wiem że żeby schudnąć ważne jest jedzenie regularne. Dlatego przeszłam na dietę pudełkową lightdiet mam 5 posiłków dziennie, które mają już wyliczoną kaloryczność. Zaczełam też biegać przez co mam więcej energii i lepsze samopoczucie.

  2. Teraz wykupiłam sobie ćwiczenia z ternerem i już wiem jakie robiłam błędy i na co zwrócić uwagę. Zawsze też ćwiczenie z kimś innym jest bardziej motywujące jak dla mnie.

  3. Odstawiłam napoje gazowane co nie było na poczatku łatwe i piję więcej wody. Z rana zanim jeszcze sięgnę po kawę to dodaje do szkalanki cisowianki cytrynę. Tak jak radzicie przed posiłkiem piję wodę lekko gazowaną. Zauważyłam że polepszyła mi się cera i mam luźniejsze ubrania:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *