Dieta tropikalna – wprowadzenie, zasady i jadłospis na tydzień

1 Lip

Dieta tropikalna to ciekawy pomysł na całkiem odmienny schemat odchudzania. Jest to na pewno coś oryginalnego. Podczas jej stosowania warto korzystać z wielu źródeł, to znaczy ze sklepów. Żyjemy w czasach gdy na każdym rogu możemy kupić najróżniejsze owoce, w tym także tropikalne. Początkowo ich spożywanie może nie być łatwe ze względu na to, że tak naprawdę nie wiemy z czym je łączyć. Jednak naprawdę warto je jeść, ponieważ są bogate w wiele cennych składników, witamin i mikroelementów. Dobrze prezentuje się afrykańskie mango, które z resztą opisywałam już w formie suplementu.

Zaznaczam, że dieta jest naprawdę smaczna i bogata w minerały i witaminy. Minusem może być fakt, że trzeba się nieco wysilić by znaleźć wiele tropikalnych owoców, ale dodatkowy wysiłek fizyczny tylko sprzyja;)

Wprowadzenie, zasady i ogólne informacje

dieta tropikalna jadłospisTę dietę powinno stosować się od tygodnia do trzech tygodni. Osoby, które ją stosowały mówiły, że można chudnąć bez żadnego problemu do 1,5kg tygodniowo. Ważnym jej elementem jest fakt, że nie można po jej zakończeniu od razu ponownie do niej przystąpić. Należy poczekać przynajmniej dwa miesiące. Nie ma wytycznych dla kogo jest ta dieta – może ją stosować każda zdrowa osoba. Aczkolwiek można powiedzieć, że nastolatkom ogólnie odradza się stosowania diet, ponieważ to może negatywnie wpływać na późniejszy rozwój. Jeżeli jesteś alergikiem, to warto sprawdzić czy któryś z tropikalnych owoców nie będzie tym „złym”. Składnikami szczególnie bogatymi w tej diecie są witaminy A, C i E oraz potas i błonnik. Dziennie taka dieta pozwala na około 1000 kalorii.

Dieta tropikalna – jadłospis

1

Śniadanie

Niesłodzona herbata/kawa i koktajl bananowy.

Drugie śniadanie

2 kromki pełnoziarnistego pieczywa z dodatkiem margaryny typu light, papryką, chudą szynką. Do tego szklanka wody.

Obiad

Zupa jarzynowa. Na deser pomarańcza.

Podwieczorek

Sałatka z owoców (np. Banan, ananas, pomarańcza i kiwi) polana jogurtem.

Kolacja

Filet z dorsza gotowany na parze z fasolą szparagową i marchwią. Do tego szklanka wody.

2

Śniadanie

Jogurt owocowy zmiksowany z owocami (np. Kiwi, banan i brzoskwinia). Do tego kromka chleba razowego z pomidorem.

Drugie śniadanie

Szklanka soku owocowego (najlepiej zrobić go samemu).

Obiad

Pierś z indyka gotowana na parze, podana z kalafiorem. Z kalafiora można zrobić puree.

Podwieczorek

Grejpfrut.

Kolacja

Pasta z awokado z grzankami albo zupa z awokado.

3

Śniadanie

dwie kromki chleba wieloziarnistego z dodatkiem pasty ananasowej. Do tego kawa lub herbata.

Drugie śniadanie

Sałatka grecka, mała grzanka, sos winegret.

Obiad

Brokuł na parze, mała pierś z kurczaka pieczona w folii bez dodatku tłuszczu, a do tego pół szklanki dzikiego ryżu.

Podwieczorek

Suszone morele (1 szklanka).

Kolacja

Sałatka owocowa z dodatkiem jogurtu bałkańskiego i małą ilością gorzkiej czekolady (pokruszonej).

4

Śniadanie

2 kromki chrupkiego chleba z papryką, kiwi, awokado i plasterkiem szynki. Do tego kawa lub herbata bez cukru.

Drugie śniadanie

Szklanka soku wyciskanego z grejpfrutów i pomarańczy.

Obiad

Barszcz czerwony z dodatkiem paszteciku pieczarkowego. Na deser brzoskwinia.

Podwieczorek

Koktajl: zmiksowane owoce z mlekiem.

Kolacja

Melon (2 plastry!). Do tego szklanka wody.

5

Śniadanie

Jajko na miękko, jogurt ananasowy i kromka chrupkiego chleba.

Drugie śniadanie

¼ małego melona.

Obiad

Zupa fasolowa. Na deser pomarańcza.

Podwieczorek

Morele i kiwi, ale w rozsądnej ilości.

Kolacja

Dwie kromki chleba pełnowartościowego. Do tego ser twarogowy z dodatkiem winogron.

6

Śniadanie

Serek wiejski z dodatkiem banana pokrojonego w kostkę. Do tego bułka graham.

Drugie śniadanie

Mus owocowy (dowolny, ale z tropikalnych owoców).

Obiad

Grillowana pierś z indyka z dodatkiem warzyw. Na deser mały grejpfrut.

Podwieczorek

Szklanka soku z kiwi, banana i pomarańczy (najlepiej samemu go wycisnąć).

Kolacja

Pieczony banan z dodatkiem cynamonu i jabłka. Do tego szklanka soku grejpfrutowego.

7

Śniadanie

Koktajl owocowy (mleko + owoce. Wszystko miksujemy). Do tego mały omlet z dodatkiem ananasa.

Drugie śniadanie

2 kromki chleba z pastą awokado. Na deser mandarynki.

Obiad

Sałatka grecka z jedną sztuką grillowanego kurczaka. Do tego czosnkowa grzanka.

Podwieczorek

Mus ananasowo-bananowy.

Kolacja

Serek wiejski z dodatkiem kiwi. Do tego bułka graham.

Czy w ten sposób można schudnąć?

Dieta tropikalna ogranicza dziennie spożycie kalorii do koło tysiąca. To na pewno wpływa na wiele czynników odpowiadających za gromadzenie się tłuszczu w organizmie. Dzięki temu tłuszcz zamienia się w energię, co powoduje jego utratę. Jednak sama dieta to nie wszystko. Aby tłuszcz mógł się dobrze spalać warto jest zacząć ćwiczyć. Skurcze mięśni powodują wytwarzanie energii, która bezpośrednio spala tłuszcz. Sprawdź kategorię ćwiczenia, być może któreś z ćwiczeń Cię zainteresuje.

Czy można to jakoś przyspieszyć?

Oczywiście, że można. Skoro już masz dietę i ćwiczysz to zostaje tylko jedno – sprawdzony suplement diety. Ja do tej diety mogę polecić African Mango. Jakoś dobrze się łączy z tą dietą, ponieważ głównym składnikiem tego suplementu jest afrykańskie mango, które jest tropikalnym owocem. Mango działa bardzo dobrze.

Suplement ten tworzy uczucie sytości, przyspiesza metabolizm i wpływa na lepsze spalanie tłuszczu. Moja historia odchudzania dobrze opisuje ten suplement, bo miałam z nim styczność.

Sprawdź African Mango

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *