Dieta Paleo – wprowadzenie, ogólne zasady

7 Lip

Dieta Paleo – nazywana także jako dieta człowieka pierwotnego – to specjalny sposób odżywiania dzięki któremu osiągamy optymalne zdrowie oraz do którego nasze organizmy musiały wyewoluować. Nieprawdopodobne, ale stoją za nią liczne badania lekarzy, dietetyków, a nawet i biologów, a także co najważniejsze – doświadczenie każdego, kto mierzył się z tą dietą. Jak sama nazwa wskazuje, dieta paleo opiera się na okresie paleolitu, czyli bardzo dawnych czasach. Na przypuszczeniach zbudowano dietę, która pomaga do teraz wielu osobom. I dla sprostowania, w paleo nie chodzi o jedzenie surowego mięsa dzikich zwierząt, tylko o eliminowanie pożywienia, które było unikane przez przodków. Zapraszam po więcej informacji niżej!

Dieta Paleo – ogólne zasady

Dieta paleo bazuje na nowoczesnym żywieniu i jest naprawdę bogata, ponieważ składa się z owoców,warzyw, jajek, ryb, orzechów, grzybów i mięsa. Jak większość diet z kategorii diety na tym blogu wyklucza z jadłospisu cukier, zboża czy rafinowane oleje. Zaskoczeniem mogą okazać się rośliny strączkowe czy nabiał – w niektórych przypadkach ich spożywanie jest niewskazane. Takie spojrzenie na jadłospis ma nie tylko wspomagać odchudzanie, ale także zdrowie. Dieta paleo odstaje nieco od innych diet, ponieważ nie stawia limitów co do ilości pokarmu – stawia na jakość! Jesz ile chcesz, ale przede wszystkim dostarczasz do organizmu wartościowe składniki odżywcze.

dieta paleo zasady

Ciekawą rzeczą jest 3-poziomowy system komponowania posiłków. Różnią się one w zasadzie tylko posiłkami otwartymi, które charakteryzują się tym, że pozwalają jeść bez ograniczeń. Poziom pierwszy pozwala na trzy takie posiłki w tygodniu. Pozoim drugi na dwa, a trzeci na jeden. Osobom rozpoczynającym przygodę z dietą paleo zaleca się poziom pierwszy, po czym można powoli wdrażać kolejne etapy. Dietetycy zalecają osobom z dużą nadwagą stosowanie wyłącznie trzeciego poziomu.

Dla kogo jest dieta Paleo?

Początkowo może wydawać się nieco wymagająca ze względu na to, że narzuca z góry co jest dozwolone, a co zakazane. Dieta paleo jest w szczególności dla osób, które pragną odchudzać się zdrowo, a przede wszystkim chcą stracić na wadze. Polecana w szczególności osobom cierpiącym na nietolerancje pokarmów, insulinoodporność czy różne alergie. Zaczynając stosować dietę paleo piszesz się na zmianę nawyków żywieniowych. Śmiało można stwierdzić, że jest to rewolucja w odchudzaniu.

Aktywność fizyczna i…

Nie od dziś wiadomo, że odchudzanie to pasmo wyrzeczeń i poświęceń. Dieta powinna iść nieodłącznym krokiem z aktywnością fizyczną. Takie połączenie jest w stanie zapewnić efekt murowany. Nie musisz od razu ćwiczyć na siłowni milion razy w tygodniu pod okiem trenera personalnego. Aktywność fizyczna to także najprostsze rozwiązania jak codzienny spacer czy jazda na rowerze. Oczywiście w celu uzyskania jak najlepszych efektów zaleca się ćwiczyć. Ćwiczenia na różne partie ciała wykonywane kilka razy w tygodniu po około 20-30 minut znacznie wpływają na spalanie tkanki tłuszczowej.

W celu uzyskania lepszych i szybszych efektów można sięgnąć po tabletki na odchudzanie. Wiele osób uważa je za stratę pieniędzy, a szkoda, ponieważ są pomocne. Oczywiści jeśli mówimy o tych skutecznych, sprawdzonych preparatach. Może i same jakoś bezpośrednio nie sprawią, że stracisz od razu te 10kg, ale znacznie się do tego przyczyniają. Pomagają zwalczać podstawowe problemy, jak na przykład apetyt, chęć podjadania czy słaby metabolizm. Dzięki zmianom na lepsze łatwiej jest chudnąć. Preparatem szczególnie wartym uwagi jest African Mango. Ten suplement właśnie świetnie eleminuje wyżej wspomniane problemy.

Sprawdź African Mango

Funkcja African Mango Dieta Ćwiczenia
Zmniejszenie łaknienia TAK NIE NIE
Poprawa metabolizmu TAK TAK TAK
Szybkie efekty TAK NIE NIE
Oczyszczony organizm TAK TAK NIE

Przykładowy jadłospis

Pamiętaj, że jakość jest najważniejsza. Najlepiej kiedy wszystki produkty są naturalne. Unikaj tych przetwarzanych!

1

Śniadanie

Trzy jajka sadzone, smażone na smalcu. Do tego do pochrupania ogórek, pół kalarepy, marchew i cztery rzodkiewki. Najlepiej obrać i pokroić w słupki.

Obiad

Żeberka w miodowo-pikantnym sosie. Do tego dowolna sałatka.

Kolacja

Zupa brokułowa.

2

Śniadanie

Dwa plastry schabu z morelą, a do tego duszone warzywa (np. Szpinak, marchewka, czosnek).

Obiad

Wątróbka z jabłkiem i cebulą.

Kolacja

Ta sama zupa brokułowa, co w dniu pierwszym.

3

Śniadanie

Trzy plastry schabu z morelą, a do tego ulubione warzywa.

Obiad

2 ogórki kiszone i cukiniowa potrawka z dodatkiem mięsa mielonego.

Kolacja

Ta sama wątróbka co na obiad dnia drugiego.

4

Śniadanie

3 jajeczne muffiny z dodatkiem warzyw. Do tego kubek rosołu.

Obiad

Wieprzowe zrazy i duszone warzywa na maśle klarowanym.

Kolacja

Papryka faszerowana kalafiorem.

5

Śniadanie

Sałatka z awokado i papryka faszerowana kalafiorem.

Obiad

Spaghetti, ale nie takie zwykłe, bo bez makaronu.

Kolacja

Placki bezglutenowe z dodatkiem owoców (dowolnych).

6

Śniadanie

Te same zrazy co w dniu czwartym, a do tego sałatka z ulubionych warzyw.

Obiad

Sałatka z tartych buraków. Trochę boczkowej lasagne.

Kolacja

Marchewkowy omlet z dżemem.

7

Śniadanie

Taka sama lasagne co w dniu szóstym.

Obiad

Indyk i sałatka.

Kolacja

Ciasto cytrynowo-marchewkowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *