Dieta norweska – jak zacząć, czego unikać i plan żywieniowy na 14 dni

22 Lut

Tym razem przedstawiam wam sposób na odchudzanie prosto z Norwegii, a dokładnie z uniwersyteckiego szpitala w Oslo, w którym wielu uczonych opracowało plan żywieniowy na pozbycie się zbędnych kilogramów z naszych ciał. Dieta norweska jest dość restrykcyjna tak samo jak w przypadku diety Kopenhaskiej. Głównymi składnikami jadłospisu są jajka oraz grejpfruty, choć brzmi to trochę odrażająco, to jednak nie ma się czego obawiać i naprawdę warto spróbować tej metody, ponieważ w ciągu czternastu dni trwania tej diety, można pozbyć się nawet do dziesięciu kilogramów.

Dieta Norweska – co powinniśmy wiedzieć?

Jak każdy sposób na odchudzanie, tak i ten nie da wymarzonych efektów bez trzymania się ustalonych ram oraz bez wysiłku fizycznego. Jak wiele razy wspominałam przy poprzednich dietach, ćwiczenia oraz ogólna aktywność fizyczna jest niezwykle ważna przy każdej diecie. Dzięki temu pobudzamy do pracy mięśnie, które spalają tkankę tłuszczową i dzięki temu pozbywamy się kilogramów oraz stajemy się o wiele zdrowsi a nasze samopoczucie będzie o wiele lepsze. Nawet dwudziestominutowe, codzienne ćwiczenia w połączeniu z dietą sprawią, że zobaczymy bardzo szybko rezultaty w postaci utraty masy ciała.

Jeśli chodzi o dietę Norweską, jej plan żywieniowy trwa przez okres czternastu dni, po ich upływie należy przerwać kurację, a gdy będziemy chcieli wrócić do tego sposobu na odchudzanie, należy odczekać około miesiąca czasu, by nasz organizm odpoczął i nabrał sił. Dieta norweska przewiduje trzy posiłki dziennie, jest to śniadanie, drugie śniadanie oraz obiad. Czas posiłków powinien być z góry ustalony, żeby nasz organizm wiedział, kiedy ma zacząć trawienie. Zaczynając od śniadania które powinno być między 8-9 godziną , przez drugie śniadanie między 12-13 godziną, kończąc na obiedzie między godziną 15-16.

Co możemy a czego nie możemy jeść?

dieta norweskaPlan żywieniowy tego sposobu na odchudzanie jest bardzo bogaty w jajka oraz grejpfruty. Do tych produktów możemy dodać proste surówki ze świeżych warzyw takich jak marchew, seler naciowy, pomidory, ogórki konserwowe itp. Mało tego, możemy również jeść mięso, w tym przypadku będzie to tylko i wyłącznie gotowany kurczak, wołowina lub ryby bez dodatku soli. Należy jeść również bardzo zdrowy szpinak z jogurtem. Koniecznie należy pić bardzo duże ilości wody, która reguluje nam temperaturę ciała, wpływa bardzo znacznie na trawienie oraz to właśnie w wodzie zachodzą wszystkie reakcje chemiczne w naszym organizmie.

Dieta norweska nie zabrania nam spożywania chleba, lecz nie może on być spożywany w dużych ilościach. Plan żywieniowy nie zabrania nam również picia herbaty, słabej kawy czy innych podobnych napojów, jednak nie mogą być one słodzone, musimy pozbyć się cukru z naszego jedzenia. Należy również pozbyć się soli, która zatrzymuje wodę w organizmie. Nie możemy także stosować oleju, potrawy muszą być tylko i wyłącznie gotowane lub w postaci surowej, jak w przypadku warzyw lub owoców. Zakazane są słodkie, gazowane napoje, słodycze, produkty bogate w skrobię.

Czternastodniowy plan żywieniowy

Bardzo rzadko zdarza się, że na blogach o odchudzaniu są przedstawione plany żywieniowe a szczególnie pełne, przez całą długość trwania diety, jednak u Nas przedstawiamy Ci właśnie taki plan.

1

Śniadanie

Trzy jajka ugotowane na twardo, do tego nieosłodzona słaba kawa lub zielona herbata.

Drugie Śniadanie

Grejpfrut do tego znowu trzy jajka gotowane oraz herbata lub kawa, również bez dodatku cukru.

Obiad

Kromka pełnoziarnistego chleba, trzy jajka ugotowane na twardo oraz surówka z ogórka konserwowego, marchewki i pomidora.

2

Śniadanie

jedno lub dwa jajka ugotowane na twardo, do tego kawa lub herbata.

Drugie Śniadanie

Grejpfrut, gotowane mięso z kurczaka lub indyka, sałatka z pomidora.

Obiad

Ugotowane jedno lub dwa jajka, kromka chleba, surówka z selera naciowego i pomidora.

3

Śniadanie

Jedno lub dwa jajka na twardo, herbata lub kawa.

Drugie Śniadanie

Grejpfrut, kawa lub herbata, sałatka warzywna.

Obiad

Ugotowany indyk lub stek wołowy, do tego sałatka z pomidora, szczypiorku i ogórka konserwowego.

4

Śniadanie

Ugotowane jedno lub dwa jajka, kawa lub zielona herbata.

Drugie Śniadanie

Szklanka szpinaku z jogurtem, grejpfrut.

Obiad

Ugotowana ryba, najlepiej dorsz, sałatka warzywna oraz biały ser.

5

Śniadanie

Jedno lub dwa jajka na twardo, kawa lub herbata.

Drugie Śniadanie

Grejpfrut, kromka chleba z białym serkiem, wybrany owoc, nie może być zbyt słodki.

Obiad

Jedno lub dwa jajka na twardo, sok ze świeżo wyciskanych owoców, sałatka z gotowanego kurczaka, pomidora i selera naciowego.

6

Śniadanie

Jedno lub dwa jajka, kawa lub herbata.

Drugie Śniadanie

Kanapka z ogórkiem konserwowym, plasterkiem chudej wędliny oraz pomidorem, do tego grejpfrut.

Obiad

Gotowana ryba i sałatka warzywna.

7

Śniadanie

Jedno lub dwa jajka ugotowane na twardo do tego kawa lub herbata.

Drugie Śniadanie

Grejpfrut, porcja gotowanego kurczaka, sałatka warzywna.

Obiad

Jedno lub dwa jajka, kanapka z wędliną, pomidorem i ogórkiem konserwowym.

8

Śniadanie

Jedno lub dwa jajka na twardo do tego kawa lub herbata.

Drugie Śniadanie

Gotowana ryba, sałatka warzywna, można dodać niedużą ilość twarogu.

Obiad

jedno lub dwa jajka, pomidor i kromka chleba z wędliną grejpfrut.

9

Śniadanie

Jedno lub dwa jajka, kawa lub herbata.

Drugie Śniadanie

Grejpfrut, do tego kanapka z chudym serem, wędliną i pomidorem.

Obiad

Gotowana jagnięcina z warzywami.

10

Śniadanie

Gotowane jedno lub dwa jajka, kawa lub herbata.

Drugie Śniadanie

Gotowane mięso z kurczaka, sałatka warzywna, grejpfrut.

Obiad

Gotowana ryba, na przykład pstrąg, do tego świeże warzywa.

11

Śniadanie

Jedno lub dwa jajka na twardo, herbata lub kawa.

Drugie Śniadanie

Grejpfrut, sałatka ze szpinaku i jogurtu.

Obiad

Gotowana z warzywami wołowina.

12

Śniadanie

Jedno lub dwa jajka na twardo, kawa lub herbata.

Drugie Śniadanie

Grejpfrut, dwie kanapki z twarogiem i szczypiorkiem.

Obiad

Jedno lub dwa jajka ugotowane na twardo, mięso z kurczaka z warzywami.

13

Śniadanie

jedno lub dwa jajka na twardo, kawa lub herbata.

Drugie Śniadanie

Gotowana ryba z warzywami.

Obiad

Grejpfrut, sałatka z piersi kurczaka, pomidora i selera naciowego.

14

Śniadanie

Jedno lub dwa jajka ugotowane na twardo, kawa lub herbata.

Drugie Śniadanie

Grejpfrut, sałatka warzywna z kromką chleba.

Obiad

Jedno lub dwa jajka na twardo, wołowina gotowana z warzywami.

Dieta Norweska – Podsumowanie

Należy pamiętać, że po zakończeniu diety norweskiej, musimy powoli przejść na normalny tryb jedzenia, najlepiej, żeby była to dieta zbilansowana, ponieważ dzięki temu nie powstanie tak zwany efekt “jo-jo”. Ten sposób na odchudzanie przyśpieszy nam przemianę materii oraz oczyści organizm ze zbędnych toksyn. Bardzo ważne jest także trzymanie się dyscypliny którą wprowadza dieta norweska, nie wolno pozwolić sobie na spożywanie produktów spoza wyżej wymienionych, ponieważ może to wpłynąć na obniżoną skuteczność diety.

Pamiętajmy o podejściu do diety, skoro już zabieramy się za nią, należy zrobić wszystko aby nie narażać naszego organizmu na niepotrzebne zagrożenia, jeśli zauważysz niepokojące objawy podczas stosowania diety, należy natychmiast ją przerwać i udać się do lekarza. To nie są żarty, pamiętaj, że stosując niezależnie jaką dietę, bardzo ingerujesz we własny organizm! Nie zapomnij o piciu dużych ilości wody oraz o wysiłku fizycznym!

Zobacz także nasz autorski ranking przedstawiający tabletki na odchudzanie oraz ćwiczenia na wybrane partie ciała. Powodzenia w pozbywaniu się zbędnych kilogramów!☺

Jeden komentarz w “Dieta norweska – jak zacząć, czego unikać i plan żywieniowy na 14 dni

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *