Dieta norweska – jak zacząć, czego unikać i jadłospis na 14 dni

22 Lut

Tym razem przedstawiam wam sposób na odchudzanie prosto z Norwegii, a dokładnie z uniwersyteckiego szpitala w Oslo, w którym wielu uczonych opracowało jadłospis na pozbycie się zbędnych kilogramów z naszych ciał. Dieta norweska jest dość restrykcyjna tak samo jak w przypadku diety Kopenhaskiej. Głównymi składnikami jadłospisu są jajka oraz grejpfruty, choć brzmi to trochę odrażająco, to jednak nie ma się czego obawiać i naprawdę warto spróbować tej metody, ponieważ w ciągu czternastu dni trwania tej diety, można pozbyć się nawet do dziesięciu kilogramów.

Dieta Norweska – co powinniśmy wiedzieć?

Jak każdy sposób na odchudzanie, tak i ten nie da wymarzonych efektów bez trzymania się ustalonych ram oraz bez wysiłku fizycznego. Jak wiele razy wspominałam przy poprzednich dietach, ćwiczenia oraz ogólna aktywność fizyczna jest niezwykle ważna przy każdej diecie. Dzięki temu pobudzamy do pracy mięśnie, które spalają tkankę tłuszczową i dzięki temu pozbywamy się kilogramów oraz stajemy się o wiele zdrowsi a nasze samopoczucie będzie o wiele lepsze. Nawet dwudziestominutowe, codzienne ćwiczenia w połączeniu z dietą sprawią, że zobaczymy bardzo szybko rezultaty w postaci utraty masy ciała.

Jeśli chodzi o dietę Norweską, jej jadłospis trwa przez okres czternastu dni, po ich upływie należy przerwać kurację, a gdy będziemy chcieli wrócić do tego sposobu na odchudzanie, należy odczekać około miesiąca czasu, by nasz organizm odpoczął i nabrał sił. Dieta norweska przewiduje trzy posiłki dziennie, jest to śniadanie, drugie śniadanie oraz obiad. Czas posiłków powinien być z góry ustalony, żeby nasz organizm wiedział, kiedy ma zacząć trawienie. Zaczynając od śniadania które powinno być między 8-9 godziną , przez drugie śniadanie między 12-13 godziną, kończąc na obiedzie między godziną 15-16.

Co możemy a czego nie możemy jeść?

dieta norweskaPlan żywieniowy tego sposobu na odchudzanie jest bardzo bogaty w jajka oraz grejpfruty. Do tych produktów możemy dodać proste surówki ze świeżych warzyw takich jak marchew, seler naciowy, pomidory, ogórki konserwowe itp. Mało tego, możemy również jeść mięso, w tym przypadku będzie to tylko i wyłącznie gotowany kurczak, wołowina lub ryby bez dodatku soli. Należy jeść również bardzo zdrowy szpinak z jogurtem. Koniecznie należy pić bardzo duże ilości wody, która reguluje nam temperaturę ciała, wpływa bardzo znacznie na trawienie oraz to właśnie w wodzie zachodzą wszystkie reakcje chemiczne w naszym organizmie.

Dieta norweska nie zabrania nam spożywania chleba, lecz nie może on być spożywany w dużych ilościach. Jadłospis nie zabrania nam również picia herbaty, słabej kawy czy innych podobnych napojów, jednak nie mogą być one słodzone, musimy pozbyć się cukru z naszego jedzenia. Należy również pozbyć się soli, która zatrzymuje wodę w organizmie. Nie możemy także stosować oleju, potrawy muszą być tylko i wyłącznie gotowane lub w postaci surowej, jak w przypadku warzyw lub owoców. Zakazane są słodkie, gazowane napoje, słodycze, produkty bogate w skrobię.

Suplementy diety

Wiele osób żyje w przekonaniu, że nie są one w ogóle potrzebne do osiągania dobrych efektów. Czasami tak jest, że zaczynamy odchudzanie, a waga zaczyna spadać, jednak nie każdy potrafi robić to z taką łatwością. Dobre suplementy diety naprawdę pomagają tracić na wadze. Na blogu opisuję sprawdzone i przede wszystkim naturalne suplementy, które nie powodują żadnych efektów ubocznych. Zdecydowanym numerem 1 jest African Mango, które przyspiesza metabolizm, tworzy uczucie sytości i przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Także jeśli masz problemy z odchudzaniem to pomyśl nad czymś takim. W mojej historii opisałam jak świetne może być połączenie dieta + aktywność fizyczna + suplement.

Sprawdź African Mangoafrican mango

Dieta norweska jadłospis

Bardzo rzadko zdarza się, że na blogach o odchudzaniu są przedstawione plany żywieniowe a szczególnie pełne, przez całą długość trwania diety, jednak u Nas przedstawiamy Ci właśnie taki plan.

1

Śniadanie – Trzy jajka ugotowane na twardo.

Drugie Śniadanie – Grejpfrut, do tego znowu trzy jajka gotowane oraz herbata lub kawa, również bez dodatku cukru.

Obiad – Kromka pełnoziarnistego chleba, trzy jajka ugotowane na twardo oraz surówka z ogórka konserwowego, marchewki i pomidora.

2

Śniadanie – jedno lub dwa jajka ugotowane na twardo, do tego kawa lub herbata.

Drugie Śniadanie – Grejpfrut, gotowane mięso z kurczaka lub indyka, sałatka z pomidora.

Obiad – Ugotowane jedno lub dwa jajka, kromka chleba, surówka z selera naciowego i pomidora.

3

Śniadanie – Jedno lub dwa jajka na twardo, herbata lub kawa.

Drugie Śniadanie – Grejpfrut, kawa lub herbata, sałatka warzywna.

Obiad – Ugotowany indyk lub stek wołowy, do tego sałatka z pomidora, szczypiorku i ogórka konserwowego.

4

Śniadanie – Ugotowane jedno lub dwa jajka, kawa lub zielona herbata.

Drugie Śniadanie – Szklanka szpinaku z jogurtem, grejpfrut.

Obiad – Ugotowana ryba, najlepiej dorsz, sałatka warzywna oraz biały ser.

5

Śniadanie – Jedno lub dwa jajka na twardo, kawa lub herbata.

Drugie Śniadanie – Grejpfrut, kromka chleba z białym serkiem, wybrany owoc, nie może być zbyt słodki.

Obiad – Jedno lub dwa jajka na twardo, sok ze świeżo wyciskanych owoców, sałatka z gotowanego kurczaka, pomidora i selera naciowego.

6

Śniadanie – Jedno lub dwa jajka, kawa lub herbata.

Drugie Śniadanie – Kanapka z ogórkiem konserwowym, plasterkiem chudej wędliny oraz pomidorem, do tego grejpfrut.

Obiad – Gotowana ryba i sałatka warzywna.

7

Śniadanie – Jedno lub dwa jajka ugotowane na twardo do tego kawa lub herbata.

Drugie Śniadanie – Grejpfrut, porcja gotowanego kurczaka, sałatka warzywna.

Obiad – Jedno lub dwa jajka, kanapka z wędliną, pomidorem i ogórkiem konserwowym.

8

Śniadanie – Jedno lub dwa jajka na twardo do tego kawa lub herbata.

Drugie Śniadanie – Gotowana ryba, sałatka warzywna, można dodać niedużą ilość twarogu.

Obiad – jedno lub dwa jajka, pomidor i kromka chleba z wędliną grejpfrut.

9

Śniadanie – Jedno lub dwa jajka, kawa lub herbata.

Drugie Śniadanie – Grejpfrut, do tego kanapka z chudym serem, wędliną i pomidorem.

Obiad – Gotowana jagnięcina z warzywami.

10

Śniadanie – Gotowane jedno lub dwa jajka, kawa lub herbata.

Drugie Śniadanie – Gotowane mięso z kurczaka, sałatka warzywna, grejpfrut.

Obiad – Gotowana ryba, na przykład pstrąg, do tego świeże warzywa.

11

Śniadanie – Jedno lub dwa jajka na twardo, herbata lub kawa.

Drugie Śniadanie – Grejpfrut, sałatka ze szpinaku i jogurtu.

Obiad – Gotowana z warzywami wołowina.

12

Śniadanie – Jedno lub dwa jajka na twardo, kawa lub herbata.

Drugie Śniadanie – Grejpfrut, dwie kanapki z twarogiem i szczypiorkiem.

Obiad – Jedno lub dwa jajka ugotowane na twardo, mięso z kurczaka z warzywami.

13

Śniadanie – jedno lub dwa jajka na twardo, kawa lub herbata.

Drugie Śniadanie – Gotowana ryba z warzywami.

Obiad – Grejpfrut, sałatka z piersi kurczaka, pomidora i selera naciowego.

14

Śniadanie – Jedno lub dwa jajka ugotowane na twardo, kawa lub herbata.

Drugie Śniadanie – Grejpfrut, sałatka warzywna z kromką chleba.

Obiad – Jedno lub dwa jajka na twardo, wołowina gotowana z warzywami.

Dieta Norweska – Podsumowanie

Należy pamiętać, że po zakończeniu diety norweskiej, musimy powoli przejść na normalny tryb jedzenia, najlepiej, żeby była to dieta zbilansowana, ponieważ dzięki temu nie powstanie tak zwany efekt “jo-jo”. Ten sposób na odchudzanie przyśpieszy nam przemianę materii oraz oczyści organizm ze zbędnych toksyn. Bardzo ważne jest także trzymanie się dyscypliny którą wprowadza dieta norweska, nie wolno pozwolić sobie na spożywanie produktów spoza wyżej wymienionych, ponieważ może to wpłynąć na obniżoną skuteczność diety.

Pamiętajmy o podejściu do diety, skoro już zabieramy się za nią, należy zrobić wszystko aby nie narażać naszego organizmu na niepotrzebne zagrożenia, jeśli zauważysz niepokojące objawy podczas stosowania diety, należy natychmiast ją przerwać i udać się do lekarza. To nie są żarty, pamiętaj, że stosując niezależnie jaką dietę, bardzo ingerujesz we własny organizm! Nie zapomnij o piciu dużych ilości wody oraz o wysiłku fizycznym!

Zobacz także nasz autorski ranking przedstawiający tabletki na odchudzanie oraz ćwiczenia na wybrane partie ciała. Powodzenia w pozbywaniu się zbędnych kilogramów!☺

One Reply to “Dieta norweska – jak zacząć, czego unikać i jadłospis na 14 dni”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *