Dieta na zimę – Kilka zasad jak nie przytyć

28 Lis

Dieta na zimę w zasadzie nie jest po to, by zrzucić niechciane kilogramy. Stosujemy ją raczej, by utrzymać dotychczasową wagę. Dobrze wiemy jak wygląda tryb życia zimą. Wieczory stają się coraz dłuższe, inwestujemy w ciepły koc, a na wiosnę jest zaskoczenie skąd taka waga. Statystycznie, przeciętny człowiek przybiera 3 kg przez okres zimowy, ale Ciebie może to ominąć. Dieta zimowa wpływa na naturalną florę bakteryjną jelit, co znacznie poprawia odporność.

Organizm zimą potrzebuje trochę więcej energii niż normalnie, by wyrównać bilans cieplny, przez co możemy częściej odczuwać głód. I jest to normalne. Problem pojawia się z aktywnością fizyczną zimą. Gdybyśmy utrzymywali ją na takim poziomie jak przez lato, wszystko byłoby w porządku. Niestety, wolny czas raczej przeznaczamy na seriale, książki i spore dawki jedzenia. Jeśli chętniej zaczynamy sięgać po tłuste pokarmy i słodycze, organizm nie zużywa całej energii, a magazynuje ją.

Małe porcje, ale często

Bardzo ważne jest, by zimą przestrzegać regularności. Tu raczej zaleca się standardowo pięć mniejszych posiłków w ciągu dnia. Każdy z nich nie powinien być większy niż 350 kcal. Takie posiłki pomagają w utrzymaniu równowagi cieplnej, a nawet utracie tłuszczu jeśli się postaramy.

Najlepiej jeść ciepłe posiłki

zupaKanapki i inne tego typu przekąski to nienajlepszy pomysł na zimę. Najlepiej wypadają zupy, którymi można się nasycić, a nie spowoduje to przyrostu wagi. Do tego dostarczają do organizmu wiele cennych składników odżywczych, a także działają rozgrzewająco. Nie można zapomnieć też o herbatach! Warto pić je często, w tym przede wszystkim ziołowe i owocowe.

Kiszonka…

ogórek kiszonyGłównym założeniem diety na zimę jest pozytywne działanie na florę bakteryjną jelit, co wzmacnia odporność organizmu. Warto spożywać fermentowane napoje mleczne oraz kiszone ogórki i kapustę. Tego typu wyroby zawierają bakterie, które działają pozytywnie na nasz organizm.

Mrożone warzywa

mrożonkiPodczas zimy nie mamy możliwości korzystania ze świeżych warzyw, ale na szczęście istnieją mrożonki. Wysokiej jakości mrożonki zawierają większość swoich właściwości odżywczych (dzięki niskiej temperaturze). Możemy zrobić z nich co tak naprawdę chcemy. Najlepsze jest to, że najemy się do syta i nie zyskamy na masie.

Tłuste ryby

makrelaJeśli już masz ochotę na coś tłustego, to koniecznie wybierz rybę! Zawierają one mnóstwo kwasów tłuszczowych omega-3, które działają zbawiennie dla mózgu i serca. Zawierają także spore ilości witamin A i E. Jeśli nie wiesz na jaką rybę się zdecydować, to polecamy makrelę, śledzia oraz łososia.

Jedz śniadania

musliŚniadanie to najważniejszy posiłek dnia, co już wielokrotnie pisaliśmy. Mówi się nawet, że zimą śniadanie musi być bardziej kaloryczne od obiadu. Przyswajanie składników odżywczych przez organizm jest z samego rana najbardziej efektywne. Zapotrzebowanie energetyczne jest wtedy najwyższe. Jeśli ominiemy śniadanie, w ciągu dnia możemy odczuwać głód, a organizm będzie intensywnie odkładał zapasy tłuszczu. Propozycją śniadania może być musli z białym serem.

Naturalne antybiotyki

cebulaWarto przynajmniej od czasu do czasu korzystać z naturalnych antybiotyków znanych od stuleci. Mowa oczywiście o cebuli i czosnku. Nie tylko wzmacniają odporność, ale także posiadają właściwości przeciwgrzybiczne i antybakteryjne. Najlepiej jest spożywać je na surowo, ponieważ w takim stanie posiadają najwięcej właściwości. Do naturalnych antybiotyków można zaliczyć także miód oraz kłącze imbiru.

Pikantne przyprawy

chilliDla przykładu weźmy chili i paprykę. Są ostre dzięki kapsaicynie – jest to alkaloid, który pobudza trawienie oraz zwiększa temperaturę ciała. Powoduje to szybsze spalanie kalorii. Podobne działanie ma także imbir, kurkuma oraz czarny pieprz. Niestety, pikantne przyprawy nie są dla wszystkich. Powinni unikać ich ci, którzy mają kłopoty z sercem oraz wrzody.

A gdyby tak zrzucić parę kilogramów…

Potrzeba naprawdę sporego zaangażowania, by zrzucić parę kilogramów zimą, ale wszystko jest możliwe. Wystarczy postawić na odpowiednią dietę i dołączyć do tego ćwiczenia do odchudzania (zimą to raczej tylko ćwiczenia na brzuch czy pośladki na dywanie), a może coś z tego wyjdzie. Można też wspomóc się suplementem diety, który uzupełni organizm witaminami i minerałami, których zimą może brakować. Zdecydowanym numerem 1 jest African Mango z ekstraktem z afrykańskiego mango. Jego głównym działaniem jest przyspieszenie metabolizmu, tworzenie uczucia sytości oraz intensywniejsze spalanie tkanki tłuszczowej. Warto dodać, że na tym blogu opisujemy tabletki na odchudzanie wyłącznie o naturalnym składzie, zawierające roślinne ekstrakty. Są one w pełni bezpieczne!

Sprawdź African Mango

african mango

Podsumowanie

Dieta zimowa polega na tym, by utrzymać swoją wagę do wiosny. Niewiele osób podejmuje się odchudzania w tym czasie, ponieważ jest to naprawdę ciężkie. Zimą jesteśmy bardzo leniwi i nie mamy ochoty nawet na podstawowe czynności. Wiele osób przeczekuje ten czas i zaczyna odchudzanie od nowego roku lub wiosny. Jak będzie w Twoim przypadku?

One Reply to “Dieta na zimę – Kilka zasad jak nie przytyć”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *