Dieta na święta Bożego Narodzenia

17 Gru

Połączenie ze sobą diety i świąt Bożego Narodzenia nie jest łatwe, ponieważ sama Wigilia to ogromna bomba kaloryczna. Podczas tego jednego wieczoru możemy dostarczyć do organizmu około 5000-6000 kcal! Można jednak dobrze świętować Boże Narodzenia bez odmawiania sobie pysznych potraw. Święta to trudny okres dla ludzi na diecie. Przez te kilka dni możemy sprawić, że w magiczny sposób waga będzie z pozoru wyglądać na zepsutą, po czym będziemy sobie uświadamiać, że naprawdę przytyliśmy aż tyle. Zostało już tylko 7 dni do Wigilii więc zapraszam do lektury!

Dieta w święta

Co tak naprawdę jest najważniejsze w święta? Przede wszystkim spotkanie z bliskimi, a jedzenie to raczej drugoplanowa rzecz. Nikt przecież nie każde Ci jeść tego wszystkiego, a jeśli już to daj do zrozumienia, że akurat tego musisz się wystrzegać z wiadomych przyczyn. Na pewno Twoje zdanie zostanie uszanowane.

Regularne posiłki

dieta na świętaW święta często zapominamy o tym, a najczęściej celowo nie jemy cały dzień, ponieważ dzięki temu będziemy mieć więcej miejsca na wieczór. Jest to bardzo zły nawyk. Święta to nie wyjątek – musimy trzymać się 5 posiłków. Oczywiście nie muszą być syte, ważne by zachować regularność. Na przykład, dzień można zacząć od wypicia szklanki wody z cytryną. Każdy z posiłków powinien być niskokaloryczny. Warto zjeść też jakieś owoce, a jak to w święta, mamy ich pełno w domu. I najważniejsze: kończ jeść 3 godziny przed snem!

Umiar w jedzeniu

W święta łatwo zapomnieć, że umiar jest bardzo ważny, a to przecież ten czynnik jest sprzymierzeńcem naszego odchudzania. W sumie, grzechem jest nie spróbować tylu świetnych dań, dlatego próbuj, ale nie napychaj się. Warto skupić się na tym, czego nie jemy na co dzień i musimy czekać cały rok na zjedzenie chociażby najmniejszej porcji. To, co jest na wyciągnięcie ręki każdego dnia zostaw (chociażby ziemniaki). Przy stole bożonarodzeniowym warto mieć pod ręką jakieś owoce, ważne by były świeże.

Jedz powoli

Pamiętaj o tej zasadzie! Spróbuj delektować się smakiem, ponieważ dopiero po około dwudziestu minutach podwzgórze wysyła informacje do żołądka, że już wystarczy tego dobrego. Jedząc szybko przez 20 minut możemy zjeść o wiele więcej niż tak naprawdę organizm potrzebuje.

stół wigilijny

Tradycyjne potrawy mogą być fit?!

Tak naprawdę co to za święta bez bigosu czy ryby? Wielu z nas na pewno nie wyobraża sobie jedzenia fit sałatki przy stole wigilijnym. Można przygotować każde danie w trochę lżejszy sposób tak, by mimo dużej ilości jedzenia w miarę przestrzegać diety. Pierwsza propozycja to ryba – zamiast smażyć lepiej jest przygotować ją w wersji sauté, czyli bez panierki i lekko doprawioną przyprawami. Następnie bigos – zamiast wieprzowiny warto użyć mięsa drobiowego lub dla zdecydowanych jest jeszcze wersja wegetariańska. Warto także popracować nad surówkami i sałatkami – lepiej użyć oliwę z oliwek lub jogurt naturalny zamiast tłustych sosów. I jeszcze jedna ważna kwestia co do odgrzewania jedzenia. Unikajmy śmietany, smażenia na oleju (np. Pierogi lepiej ugotować w wodzie).

Aktywność fizyczna po jedzeniu

Głównie mam na myśli wieczerzę wigilijną. Po zakończeniu rodzinnego spotkania warto zafundować sobie jakikolwiek rodzaj aktywności fizycznej. Od spaceru po nawet ćwiczenia do odchudzania. Jeśli posiadasz w domu specjalny rowerek to również może być dobrym wyborem ☺

Jak odzyskać lekkość bytu?

woda z cytrynąBy poprawić trawienie, najlepiej pić regularnie wodę mineralną (niegazowaną!). Jak najbardziej NA TAK są także czerwona herbata, melisa i mięta. Dzięki takim napojom żołądek będzie miał nieco ułatwione zadanie po tych wszystkich ciężkostrawnych potrawach. Mówi się, że pomocny bywa kompot z suszu – najlepiej bez dodatku cukru, ponieważ dzięki temu jest niskokaloryczny i pomocny przy zaparciach czy wzdęciach, które lubią towarzyszyć nam w święta.

Często bywa tak, że po świętach niektóre osoby zaczynają stosować jakieś głodówki, by wyglądać zjawiskowo w sylwestra… Naprawdę nie warto tego robić. Głodówki to nic dobrego. Najlepiej postawić na zasady zdrowego odchudzania, a jeśli chcesz stracić na wadze, koniecznie sprawdź jaką dietę wybrać. Do tego aktywność fizyczna. Czasami zdarza się jednak, że żadna dieta i ćwiczenia nie działają. Wtedy warto zacząć stosować tabletki na odchudzanie (oczywiście z dietą i ćwiczeniami). Takie połączenie często bywa bardzo skuteczne.

Podsumowanie

Teraz pozostaje mi tylko życzyć Ci mile spędzonych Świąt Bożego Narodzenia oraz tego, by waga po nich nie wzrosła. Wesołych Świąt! ☺

2 Replies to “Dieta na święta Bożego Narodzenia

  1. Często po jedzeniu człowiekowi jest po prostu ciężko. Ja staram się zawsze na jakiś czas odejść od stołu a jak jest ładna pogoda to namawiam wszystkich na spacer. Stawiam też butelkę mineralnej cisowianki i dzbanek wody z miętą i cytryną. W tamtym roku właśnie to rodzina piła najchętniej.

  2. Święta to taki okres że można sobie pozwolić na drobne odstępstwa.
    Zbyt rygorystyczna dieta nie jest dobra.

    Ale fakt. Święta to ten okres, w którym efekty miesięcy ciężkiej pracy potrafią potrafią momentalnie zniknąć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *