Dieta kopenhaska – szybka i skuteczna

22 Maj

 

Dieta kopenhaska bardzo często zwana jest również jako szwedzka bądź też trzynastodniowa. Jest to dieta, którą można uznać za prawdziwy sprawdzian wytrzymałości i silnej woli. W dobowym menu dostarcza nam jedynie 500 do 900 kalorii. Jeśli wykroczymy nieco spoza granic diety, uznaje się to za jej natychmiastowe przerwanie. W niecałe dwa tygodnie, uzbrajając się jednak w silną wolę możemy zgubić nawet 10 kilogramów, co sprawia, że wiele osób chętnie sięga po tego typu metodę.

Szybkie odchudzanie

Dieta kopenhaska trwa jedynie 13 dni. Pomimo, że jest krótka jest bardzo restrykcyjna i wymagająca. Możemy w tym czasie zjeść tylko trzy posiłki, obiad, śniadanie i kolację. Kiedy minie trzynaście dni możemy zacząć stosować normalną dietę. Dieta ta, jeżeli jest przeprowadzona zgodnie z planem sprawia, że jej efekt może utrzymać się około dwa lata. Dzieje się tak dlatego, że nasz organizm przyczyni się do tego, że nasz organizm będzie cechował się inną przemianą materii.

Dieta kopenhaska

Jakie są zalecenia przy diecie kopenhaskiej?

W czasie diety w ciągu dnia możemy jeść jedynie te produkty, które określone są w jadłospisie. Tym samym dzień należy zacząć od kawy z kostką cukru. Innymi składnikami w czasie diety są chude mięso, jaja, sałata i warzywa. Czasem można sięgnąć także po produkty mleczne, zbożowe i owoce, lecz zawsze w niewielkich ilościach. Istotne jest to, aby każdego dnia pić dużo wody niegazowanej. Powinniśmy pić jej około 2 litrów dziennie. Woda wypełni żołądek, wyeliminuje uczucie głodu, a także poprawi proces trawienia. Dodatkowo możemy również sięgnąć po wodę z cytryną oraz zieloną herbatę. Naturalnie pomiędzy kolejnymi posiłkami nie możesz nic jeść. Nawet jedna lampka wina czy malutki batonik zniweczą efekt. Nie można również żuć gumy ani używać soli. Dania można przyprawiać niewielką ilością ziół. Aby efekt diety był jak najbardziej widoczny musisz stosować ją przez pełne trzynaście dni. Nie można jej również stosować dłużej, gdyż niekorzystnie może się to odbić na zdrowiu.

Praktyczne wskazówki do diety

Zanim przejdziemy na dietę zaczerpnijmy kilka praktycznych wskazówek, po to, aby dieta nie stała się katorgom, a jednocześnie abyśmy po niej uniknęli efektu jojo. Po zakończeniu diety warto więc unikać słodyczy, a także innych produktów zawierających węglowodany. Co więcej wykluczmy też potrawy przyrządzone z białej mąki. Po zakończeniu sięgnąć również warto po preparaty witaminowe, dzięki którym uzupełnimy niedobory pewnych składników pokarmowych. W dużej mierze należy jeść owoce i warzywa. W sytuacji, kiedy przerwiesz dietę, zanim minie jej trzynasty dzień ponownie możesz powtórzyć ją dopiero po upływie trzech miesięcy. Z kolei, jeśli wytrwasz do końca, kolejny raz możesz ją przeprowadzić dopiero po dwóch latach. Dieta przeznaczona jest dla osób zdrowych borykających się z problemem nadwagi. Niestety działa ona również na nas negatywnie. Pojawić się mogą bóle głowy, problemy z koncentracją i ogólnie osłabiony nastrój, a także zawroty głowy i omdlenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *