Dieta dr Dąbrowskiej – wprowadzanie, zasady, jadłospis

7 Lut

Dieta dr Dąbrowskiej to program odchudzania składający się z dwóch etapów. Pierwszy to tak zwana „lecznicza głodówka” i trwa od kilku do nawet kilkudziesięciu dni. Drugi etap to „zdrowa dieta”, której podstawą są produkty nisko przetworzone. Jego głównym celem jest oczyszczenie organizmu oraz przywrócenie równowagi wewnętrznej. To oczywiście pozwala na zrzucenie „zalegających” kilogramów. Głównym założeniem diety jest spożywanie w określonych ilościach określonych owoców i warzyw. W tym artykule przedstawię Ci najważniejsze zasady diety, a także co najlepiej jeść w czasie diety.

Dr Ewa Dąbrowska

Ewa Dąbrowska to doktor nauk medycznych. Przez długi czas była adiunktem w Gdańskiej Akademii Medycznej (dzisiaj znana jako Uniwersytet Medyczny). Żywieniem w leczeniu chorób cywilizacyjnych zainteresowała się podczas pisania pracy doktorskiej. Finalnie opracowała zupełnie nową dietę warzywno-owocową, która wspomaga mechanizmy samoleczące organizmu, a także dobrze oczyszcza sam organizm.

Zasady diety Dąbrowskiej

Dieta Dąbrowskiej to inaczej „głodówka lecznicza”, której zadaniem jest oczyszczenie organizmu i przywrócenie w nim równowagi. Oczyszczanie organizmu niesie za sobą wiele dobrego – pozwala nawet na zrzucenie paru kilogramów. Po zakończeniu głodówki musimy zacząć stosować zdrową dietę, której podstawą są owoce, warzywa, rośliny strączkowe oraz ziarna.

Dr Dąbrowska uważa, że organizm może zyskać zdolność do samoleczenia, jeśli dokładnie go oczyścimy. Owoce i warzywa posiadają duże ilości antyoksydantów, które wspomagają procesy naprawcze, a także działają uzdrawiająco, odmładzająco i przede wszystkim oczyszczająco. Ta dieta należy do grona diet niskokalorycznych. Badania potwierdzają, że zmniejszenie energetyczności posiłków jest dobrą metodą na zapobieganie groźnym chorobom, a nawet na wydłużenie życia.

Głodówka odgrywa w tej diecie kluczową rolę. To właśnie ona pobudza trawienie wewnętrzne, poprzez odstawienie pokarmów wysokoenergetycznych i budulcowych (tłuszczów, białka, węglowodanów szybko wchłanialnych). To powoduje, że organizm pozbywa się niepotrzebnych zdegenerowanych tkanek oraz różnych złogów – wykorzystuje je jako źródło energii. Na samym początku trawi tkankę tłuszczową i niepotrzebne komórki (chore, zniszczone itp). Dzięki temu pozbywamy się tego, co niepotrzebne. Od tego momentu zaczynają działać naturalne mechanizmy samoleczenia. Dąbrowska uważa, że poprzez spożywanie dużych ilości wysoko przetworzonych produktów oraz tych bogatych w chemię, nasze jelita przestają być szczelne i przepuszczają część trawionego jedzenia, na czym cierpi nasz układ immunologiczny – powoli przestaje rozpoznawać zagrożenia. To powoduje rozwój wielu niebezpiecznych chorób jak nowotwory czy miażdżyca.

Czy warto stosować dietę dr Dąbrowskiej?

Do zalet diety możemy na pewno zaliczyc fakt, że nie wymaga dużej dyscypliny i nie jest uciążliwa. Podczas jej stosowania ciężko jest o jakiekolwiek niekorzystne objawy, ale jeśli zaczną się pojawiać, warto zakończyć stosowanie diety. Pozwala na oczyszczenie organizmu, co jest bardzo dobre dla naszego funkcjonowania. Poczujemy się lżej i pewniej, a do tego stracimy zbędne kilogramy. Uczucie senności powinno zniknąć, przez co nabierzemy więcej energii na codziennie czynności. Tutaj opisujemy dokładnie oczyszczanie organizmu.

Kto może stosować tę dietę?

Dieta dr Dąbrowskiej to dieta oczyszczająca, której zadaniem jest oczyszczenie organizmu. Pozbycie się zbędnych kilogramów to efekt uboczny oczyszczania. Także dieta ta jest polecana w dwóch przypadkach – kiedy Twoim zamiarem jest stracić parę kilogramów lub gdy planujesz tylko oczyścić organizm.

Największe korzyści dzięki stosowaniu tej diety mogą osiągnąć osoby, które:

  • Mają słabą odporność, często łapią jakieś infekcje,
  • Cierpią na astmę, różne alergie, bóle mięśniowe, zapelenia, nietolerancje pokarmowe,
  • Cierpią na schorzenia neurologiczne (nerwica, zaburzenia pamięci, choroba Parkinsona, pobudzenie, padaczka…),
  • Cierpiące na zaburzenia miesiączkowania, różne dolegliwości związane z menopauzą, guzki i niedoczynność tarczycy, torbiele jajników, nadmiar prolaktyny i estrogenów, mięśniaki macicy,
  • Cierpiące na zespół metaboliczny X.

Do najbardziej odczuwalnych efektów stosowania diety dr Dąbrowskiej możemy zaliczyć więcej energii, odmłodzenie, wzmocnienie kondycji, lepsza jakość snu, poprawa pamięci, kojarzenia i nastroju. Po zakończeniu stosowania diety zmianę na plus powinny także ulec układy nerwowy, hormonalny oraz immunologiczny.

Co jeść w pierwszym etapie?

Pierwszy etap trwa, w zależności od potrzeb, od kilku dni do nawet kilku tygodni. Każdego dnia powinniśmy przyjmować około 600 kcal. Podczas głodówki oczyszczającej możemy jeść wyłącznie warzywa niskoskrobiowe z gatunków:

  • Kapustne (np. brokuły, kalafior),
  • Korzeniowe (np. buraki, rzodkiew i marchew),
  • Cebulowe (np. por, cebula),
  • Dyniowate (np. ogórki, kabaczek),
  • Liściaste (np. różne zioła, sałata),
  • Psiankowate (oprócz ziemniaków! Poza tym np. papryka i pomidory).

Oraz Owoce (wyłącznie niskocukrowe):

  • Jagody,
  • Jabłka,
  • Cytryny,
  • Grejpfruty.

Warzywa najlepiej jeść na surowo (sałatki i surówki). Możliwe jest także ich gotowanie pod postacią zup, bigosu, leczo (oby bez tłuszczu, jogurtu czy śmietany!). Ważnym elementem tego programu odchudzającego jest picie wody. Każdego dnia powinniśmy wypijać minimum 2l!

Te produkty musisz omijać!

  • Biała mąka,
  • Biały cukier,
  • Produkty wysoko przetworzone.

Na tym etapie diety mogą pojawić się krótkotrwałe „kryzysy ozdrowieńcze”, które pojawiają się na skutek odtruwania organizmu. Osoby, które stosowały ten program skarżyły się na osłabienie, nudności, bóle głowy, biegunki i wymioty. Jest to jednak normalny stan podczas oczyszczania organizmu! Nie trwa on dłużej niż 3 dni. Później zaczynamy czuć się naprawdę bardzo dobrze.

Co jeść w drugim etapie?

Po oczyszczeniu organizmu zamykamy pierwszy etap. Drugi etap to zmiana nawyków żywieniowych i przejście na odpowiednio zbilansowaną dietę, która jest ZDROWA. Powinna stawiać na warzywa i owoce ważne w pierwszym etapie, ale i nie tylko. Warto sięgać między innymi po chleb razowy, ziarna, kasze, produkty mleczne oraz orzechy.

Czego unikać na diecie dr Dąbrowskiej?

Doktor Dąbrowska stanowczo odradza spożywania przede wszystkim wysoko przetworzonych produktów, które są bombą konserwantów:

  • Dżemy,
  • Wszystkie produkty z białej mąki,
  • Słodycze,
  • Mięsa (w tym kiełbasy i kabanosy),
  • Żółty ser,
  • Alkohole,
  • Herbaty i kawy,
  • Napoje gazowane,
  • Słone przekąski,
  • Żywność sproszkowana (zupki chińskie itp),
  • Produkty sztucznie barwione.

Łatwe oczyszczanie organizmu

Często stosowanie suplementów diety dobrze wspomaga wszelkie procesy. Ludzie stosując tabletki na odchudzanie potrafią chudnąć nawet 2x więcej niż normalnie. Oczyszczanie organizmu może nie być łatwe dla każdego, szczególnie w momentach gdy nie potrafimy ściśle trzymać się diety. Zdecydowanie najlepszym suplementem diety wspomagających oczyszczanie organizmu jest Green Barley Plus. Przede wszystkim zawiera wyłącznie naturalne składniki, co powoduje, że jego stosowanie jest w pełni bezpieczne. Green Barley plus zawiera wyciągi zielonego młodego jęczmienia oraz garcinia cambogia. To źródło wielu cennych witamin i minerałów, które odgrywają dużą rolę podczas odchudzania.

Kliknij tutaj i sprawdź więcej informacji o Green Barley Plus

Jadłospis

  • Śniadanie: surówki z pomidora, ogórka kiszonego oraz selera naciowego. Do tego surówka z z jabłkiem i białą kapustą. Gotowany burak. Sok z marchwi, sok jabłkowy oraz herbata.
  • Obiad: duszona papryka nadziewana jarzynami, zupa ogórkowa, gotowany kalafior, surówka z czerwonej kapusty z dodatkiem grejpfruta. Do tego kompot z jabłek.
  • Kolacja: Surówka z marchwi z jabłkiem, mus jabłkowy (na ciepło), gotowana białka kapusta. Do tego herbata z róży i sok pomidorowy.
Dieta dr Dąbrowskiej – wprowadzanie, zasady, jadłospis
5 (100%) 1 vote

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *