Dieta aztecka – wprowadzenie, zasady, ważne informacje

31 Lip

Dieta aztecka – jak nazwa wskazuje – opiera się na produktach, które były codziennością dawnych Azteków. Autor diety – Bob Arnot – uważa, że dzięki jej stosowaniu można osiągnąć prawidłową wagę, a nawet prawidłowy poziom cukru we krwi. Dużą rolę odgrywają nasiona Chia. Potrafią bardzo dobrze wzmacniać organizm. To właśnie dlatego są chętnie wybierane przez osoby o aktywnym trybie życia. Za czasów życia Azteków były głównym pokarmem wojowników. Plusem takich nasion jest także fakt, że nie zmieniają smaku potraw, także bez problemu możemy dodawać je do różnych potraw, smoothie itp.

Już po pierwszych dniach stosowania można odczuć zauważalne efekty. Regularnie spożywane nasiona dodają dużo energii, oczyszczają organizm, wyrównują gospodarkę hormonalną i lipidową oraz łagodzą stany zapalne. Same plusy. 🙂

Zasady

Dieta aztecka to trzy fazy, gdzie każda powinna być stosowana przez określony czas. Zapoznaj się z tabelką poniżej:

Faza 1 Faza 2 Faza 3
Trwa 2 tygodnie,

Pozwala efektywnie zrzucić zbędne kilogramy,

Przygotowuje metabolizm na kolejne fazy,

W codziennym jadłospisie powinny znaleźć się 3 smoothie. Do ich przygotowania warto wykorzystać nasiana Chia, mleko lub jogurt, nektar lub sok, warzywa i owoce.

Trwa 6 dni,

Przyspiesza metabolizm co wpływa pozytywnie na utratę kilogramów,

W codziennym jadłospisie tym razem muszą znaleźć się 2 smoothie – trzecie zastępujemy posiłek popołudniowy.

Trwa całe życie,

Dostarcza do organizmu cały czas energię,

Musimy spożywać regularnie zdrowe posiłki z produktów naturalnego pochodzenia. Nie powinniśmy zapominać o nasionach Chia.

Produkty dozwolone
Owoce, warzywa, czekolada, kukurydza, fasola, amarantus, bulgur, indyk, ryby i komsa ryżowa.
Tego lepiej unikać…
Warto unikać produktów bogatych w tłuszcze nasycone, węglowodany i kwasy tłuszczowe omega-6. Przekładając to na produkty, chodzi głównie o chleb i resztę mącznych produktów.

Aktywność fizyczna jest bardzo ważna

Samo stosowanie diety przy leżeniu na kanapie nie da zbyt wiele. Aktywność fizyczna to podstawa o której każdy powinien pamiętać. Nawet najprostsze czynności potrafią wspomóc odchudzanie. Jazda na rowerze, rolkach czy nawet długi spacer jest o wiele lepszy niż siedzenie w domu. Nie tylko rozruszasz ciało, ale także zażyjesz świeżego powietrza, poprawisz samopoczucie. By osiągnąć dobre efekty warto rozpocząć różne ćwiczenia, na przykład na płaski brzuch lub pośladki. To miejsca gdzie tłuszcz gromadzi się w największych ilościach. Warto z nim walczyć.

Suplementy diety

To nie są tylko jakieś tam tabletki na odchudzanie. Dobrze wybrane potrafią tworzyć uczucie sytości zabijając głód, przyspieszać metabolizm i pomagać w spalaniu tkanki tłuszczowej. Polecam, bo wiem, że warto je stosować. Miałam do czynienia z african mango. Dużym plusem jest naturalny skład, dzięki czemu nie musisz obawiać się czy przypadkiem nie odbije się jakoś na zdrowiu. Odbije się, ale pozytywnie, bo oprócz wspomagania odchudzania african mango ma też właściwości zdrowotne ze względu na dużą ilość witamin i minerałów.

Sprawdź Oficjalną stronę producenta

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *