Dieta Andersona – wprowadzenie, zasady, tworzenie własnego jadłospisu

24 Lip

Dieta Andersona polega na tym, by nie łączyć białka z węglowodanami. Dużą rolę stanowią warzywa, owoce i orzechy. Należy unikać kawy, herbaty i alkoholu – w przypadku dwóch pierwszych napojów sprawa mnie zaskoczyła, bo w większości diet są dozwolone. Stosując dietę tak jak nakazują zasady można schudnąć dwa kilogramy w czasie dwóch tygodni.

Twórcą diety jest dietetyk z uniwersytetu Los Angeles – Henry L.N Anderson. Według niego umiejętne łączenie ze sobą różnych składników powoduje, że szybciej się spalają – i tak też jest! Łączenie białek i węglowodanów powoduje gromadzenie się toksyn w organizmie, które są główną przyczyną tłuszczu i cellulitu. Tutaj zasady są proste – nie łączymy ze sobą tych dwóch składników i chudniemy. Istotna jest kolejność ich spożywania, ale wszystko po kolei…

Zasady diety

Według Andersona nie powinniśmy jeść posiłków o ściśle wyznaczonych godzinach. Znaczenie mają pory spożywania danej grupy produktów. Inne diety przyjmują, że lepiej jeść mało, ale często. Tutaj jest zupełnie na odwrót. Sięgamy po jedzenie dopiero gdy poczujemy się naprawdę puści i jemy do syta. Rano możemy spożywać wyłącznie owoce i soki, od południa do 16:00 zielone warzywa i soki warzywne. Następne cztery godziny możemy jeść wszystko, ale nie do końca, ponieważ nie powinniśmy łączyć białka z węglowodanami. Dodatkowo, takie produkty jak ryby, mięso czy sery spożywać rzadko i w małych ilościach. Ważne też, by unikać sosów, nawet jeśli są na bazie jogurtu. Od godziny 20:00 nie powinniśmy już niczego jeść!

Dietę stosujemy przez dwa tygodnie. Wyżej opisane zasady są ŚWIĘTE i należy ich przestrzegać, żeby schudnąć. Spójrz na ten jadłospis, jest on na jeden dzień, ponieważ samemu można ułożyć podobny na resztę dni. Warzywa, owoce, białka i węglowodany.

do godziny 12:00 12:00 – 16:00 16:00 – 20:00
  • Sok owocowy,
  • kilka owoców.
  • sok warzywny,
  • Jakieś warzywa,
  • orzechy.

  • Cokolwiek, ale zgodnie z zasadami! Na przykład: kawałek chudego mięsa, pieczone ziemniaki, sałata itp…

Aktywność fizyczna to podstawa

Nie od dziś wiadomo, że aktywność fizyczna jest bardzo ważna podczas odchudzania. Sama dieta to jeszcze nie odchudzanie. Wprowadzając nawet najprostszą aktywność, na przykład jazdę na rowerze czy rolkach możemy znacznie wspomóc ten proces. Podczas skurczu mięśni wytwarzana jest energia, która trafia w nagromadzony tłuszcz. W ten sposób pozbywamy się go w szybszy sposób. Oczywiście można też wybrać ćwiczenia na różne partie ciała. Pół godzinny dziennie trzy razy w tygodniu to dobry sposób na to, by zrzucić jeszcze więcej. Takie ćwiczenia wymagają zaangażowania, ale warto, ponieważ żadna dieta nie ujędrni ciała tak jak dobry trening.

Suple to nie buble!

Suplementy diety bywają naprawdę pomocne. Ograniczają apetyt, przyspieszają metabolizm i wspomagają spalanie tkanki tłuszczowej. Oczywiście, same nie sprawią, że będziesz wyglądać jak modelka. Łącząc ze sobą dietę, ćwiczenia i dobry suplement jesteś w stanie sprawić sobie dobre efekty w krótkim czasie. Najważniejsze są naturalne składniki. Nie ma sensu faszerować się lekami pokroju meridii, ponieważ ryzykujesz zdrowiem. Suplementy diety na bazie naturalnych składników są w 100% bezpieczne dla każdego. W mojej historii opisuję już moje odchudzanie które wspomagałam suplementem diety african mango.

Sprawdź African Mango

Podsumowanie

Zaletą diety Andersona jest fakt, że w naprawdę łatwy sposób możemy tworzyć własny jadłospis. Nie wymaga on od nas zbyt wiele – najważniejsze by nie łączyć białka i węglowodanów. Jednak musisz jedno wiedzieć! Ta dieta nie jest dla osób z dużą nadwagą, ponieważ ubytek wagi jest mały. Raczej polecam ją osobom, które chciałby schudnąć kilka kilogramów, bo przytyło im się na pracy przed komputerem itp. 🙂 Oczywiście dodając wysiłek fizyczny można osiągać lepsze efekty, jednak sama dieta pozwala na 2 kg w 2 tygodnie.

2 Replies to “Dieta Andersona – wprowadzenie, zasady, tworzenie własnego jadłospisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *