Dieta 8-godzinna – Wprowadzenie, zasady i porady

25 Cze

Dieta 8-godzinna to dość wyróżniająca się dieta, ponieważ stosując ją nie zwracamy uwagi na to co jemy, a na pory kiedy jemy. Jej autorzy to duet Peter Moore i David Zinczenko. Według nich nie sama żywność jest kluczem a czas jaki oferujemy naszym organizmom na spożycie pokarmu. Najważniejszym założeniem jest, by spożywać dowolne posiłki wyłącznie w przedziale ośmiu godzin. A co z pozostałymi szesnastoma godzinami? W tym czasie organizm z założenia ma się regenerować oraz spalać kalorie. Duże znaczenie ma to, że nie jemy wieczorami. Twórcy diety uważają, że jedzenie przez cały dzień aż do późnego wieczora wpływa negatywnie na spalanie kalorii.

Dieta inna niż wszystkie

Większość diet nakazuje spożywać śniadania w przeciągu godziny od przebudzenia. Autorzy diety 8-godzinnej nakazują, by… nie jeść śniadań od razu po przebudzeniu. Dzień można rozpocząć od kubka herbaty lub kawy. Na śniadanie musimy poczekać kilka godzin. Początkowo może to nie być łatwe ze względu na stare nawyki żywieniowe. Wszystko jest do opanowania! Warto pomyśleć nad tym kiedy najlepiej byłoby jeść w tych godzinach by odczuwać jak najmniejszy głód.

Najważniejsze zasady

Mimo że dieta 8-godzinna odstaje nieco od innych diet to jedą rzecz ma wspólną. Mianowicie pewne zasady, które gwarantują pewne efekty. Tylko dzięki ich trzymaniu się, można osiągnąć pewne efekty. Najważniejsza zasada została już wspomniana, czyli jemy tylko przez osiem godzin w ciągu dnia. Przez pozostałe godziny organizm się regeneruje. Następnie musimy pamiętać, że porcje nie mogą być zbyt duże – lepiej często i mniejsze porcje niż rzadko i duże porcje! Nie możemy się przejadać. Musimy także unikać wysokokalorycznych napojów. Najlepiej jest pić wodę. No i na koniec – nie jemy późnym wieczorem!

Dieta 8-godzinna i 8-minutowy trening

Autorzy diety sprytnie ustalili, że dietę warto wspomagać dziennie 8-minutowym treningiem, ciekawie komponuje się to z nazwą diety. Aczkolwiek 8 minut dziennie nie wystarczy by osiągnąć wymarzoną figurę.

Czy jest skuteczna?

dieta 8-godzinnaMoore i Zinczenko zakładają, że skoro ograniczamy spożywanie posiłków do ośmiu godzin dziennie to na pewno dzięki temu zmniejszy się ilość przyjmowanych kalorii. No nie jest tak do końca… W tej diecie nie ma żadnej wzmianki na temat tego ile kalorii dziennie możemy przyjąć. Dlatego skuteczność tej diety zależy przede wszystkim od tego czy będziesz trzymać się zasad z trzeciego akapitu oraz od tego ile w ogóle jesz. W celu uzyskania jak najlepszych efektów zaleca się stosowanie zdrowej, zbilansowanej diety, która oparta jest o piramidę żywienia.

Podsumowanie

Dieta 8-godzinna to ciekawa propozycja dla osób, które nie chcą rezygnować z codziennego jadłospisu. By osiągać rezultaty trzeba trzymać się kilku zasad. Twórcy diety podają, że warto stosować 8-minutowy trening, aczkolwiek uważam, że to za mało. Dobry trening trwa do pół godziny przynajmniej trzy razy w tygodniu. Sprawdź ćwiczenia na różne ciała na moim blogu. Dodatkowo można skorzystać z pomocy suplementów diety. Tutaj na blogu o odchudzaniu opisuję wyłącznie te sprawdzone i bezpieczne. Zobacz jakie tabletki na odchudzanie najlepiej wybrać. I teraz nie pozostaje mi nic innego jak życzyć Ci powodzenia! ☺

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *