Dieta 50/50 – Wprowadzenie, zasady, ważne info!

30 Lip

Dla wielu osób stosujących diety najgorsza jest ich monotonność i systematyczność której trzeba przestrzegać. Dieta 50/50 to idealne rozwiązanie dla takich osób. Kiedy przy stosowaniu jakiejś diety złamiesz jedną z zasad to teoretycznie ciężko jest wrócić do poprzedniego stanu. Czasami taki powrót może trwać nawet przynajmniej miesiąc. Dodatkowo, bardzo trudnym etapem każdej diety jest pierwszy tydzień. Bardzo trudno jest przestawić się na inny tryb gdzie na każdym kroku musisz mówić sobie “NIE!“.

Dieta 50/50 jest o tyle ciekawa, że jej autor – James B. Johnson – testował ją na sobie. Dzięki temu przygotował ją według własnych zaleceń biorąc po trochu zasad z innych diet. Czy dzięki temu została stworzona idealna dieta?

Dzięki stosowaniu diety 50/50 wyniki osiągamy w dużo łatwiejszy sposób, ponieważ towarzyszą nam ciągłe zmiany. Nie jest tak monotonna jak inne diety. Nie chodzi tylko o wartości kaloryczne posiłków, ale o to co jemy. Dietę możemy podzielić na dni chude i tłuste. W dni chude trzymamy się ściśle diety niczym przy stosowaniu diety norweskiej. W tym czasie jemy zaledwie 25-35% tego co w tzw. “tłuste dni”. Dni te występują na przemian. Najlepsze jest to, że samemu decydujesz kiedy wypadają. To jest ciekawe, bo możliwe jest przenoszenie dni, na przykład na termin gdy wypada jakaś uroczystość rodzinna, a Ty nie chcesz jeść tylko sałatki. Dzięki temu czynnikowi ta dieta ma wielu zwolenników.

Zasady

dieta 50/50 jadłospis

Dieta 50/50 nie ma jakichś tam zasad co do spożywania posiłków, ale jednak o niektórych rzeczach warto pamiętać. Podczas budowania jadłospisu musimy panować nad ilością kalorii. Warto zaznaczyć, że im mniej znajdzie się w jadłospisie na tłuste dni, tym szybciej osiągniesz efekty. Optymalna liczba kalorii wynosi 800, natomiast dobrze gdyby nie przekraczała 1000. James B. Johnson – autor diety – twierdzi, że warto liczyć kalorie tylko przez pierwsze dni, ponieważ później sami już będziemy wiedzieć, co wolno, a czego nie.

Dieta 50/50 działa nie tylko odchudzająco!

Dowiedziono, że dieta 50/50 korzystnie wpływa na proces starzenia się komórek. Dzięki temu utrzymujemy skórę w lepszej kondycji, a nawet zapobiegamy szybszemu pojawianiu się zmarszczek. Ogólnie rzecz biorąc, zachowujemy młodość na dłużej. Dodam jeszcze, że stosowanie tej diety zwiększa poziom energii. I żeby nie było, że są to tylko gołe słowa, to dietę poddano badaniom, które wykazały, że wygłodzony organizm uwalnia gen SIRT1, a dzięki niemu podział komórek odbywa się w wolniejszym tempie. Co więcej, pobudzenie tego genu pozytywnie wpływa na procesy naprawcze DNA oraz samo stosowanie diety wyłącza “gen otyłości” czyli PPAR Gamma.

Osoby, którym przyszło stosować dietę 50/50 potwierdziły, że po 7-10 dniach można zyskać na sile. Największy przyrost energii można zauważyć po około trzech tygodniach.

Jak przygotować jadłospis?

Dla diety 50/50 nie ma żadnego wzorca. Każdy stara się stosować ją po swojemu, ponieważ każdy z nas ma inne zapotrzebowania. Dlatego też nie pojawi się tu jadłospis, ale podam co i jak… Najważniejsze by w dzień chudy nie zjadać więcej niż połowę tego co w dzień tłusty. Natomiast w celu uzyskania efektów w szybszym czasie zaleca się nawet 1/3!

W dni chude przystosowujemy liczbę kalorii do własnej aktywności fizycznej:

  • 800-1000kcal dla kobiet o siedzącym trybie pracy,
  • 1200-1300kcal dla kobiet pracujących fizyczne lub trenujących niedużo, ale regularnie,
  • 1500-1800kcal dla mężczyzn trenujących umiarkowanie.

Pro tip: w dni chude w celu ograniczenia głodu należy pić dużo wody minralnej, kawę bez kofeiny, herbaty owocowe, napary ziołowe oraz żuć gumę bez dodatku cukru.

Ćwicz by schudnąć!

dieta 50 na 50Nie wiem czy wiesz, ale jeśli marzysz o zgrabnej sylwetce, to aktywność fizyczna jest bardzo ważna. Dzięki skurczom mięśni wytwarzana jest energia, która trafia w nagromadzony tłuszcz, co oczywiście go spala. Jeśli masz z nią trudności, to możesz rozpocząć od najprostszej formy jak spacery czy jazda na rowerze. Długi spacer czy godzina jazdy na rowerze na pewno daje coś od siebie! Natomiast jeśli już uważasz, ze Twoje ciało jest gotowe do czegoś więcej, to proponuję ćwiczenia na płaski brzuch lub ćwiczenia na zgrabną pupę. Tutaj też dodam, że nic tak nie ujędrnia ciała jak dobry trening!

Afrykańskie mango wspomaga odchudzanie

A tak w zasadzie ekstrakt z afrykańskie mango zawarty w suplemencie African Mango. Na tym blogu piszę o takich suplach, ale ten jest dla mnie szczególny, bo sama go stosowałam. Piszę o tym w mojej historii. Suplement ten jest przede wszystkim naturalny, a dzięki temu nie spotkają nas żadne efekty uboczne w stosowaniu. Przede wszystkim przyspiesza metabolizm, tworzy uczucie sytości i przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Tworzenie uczucia sytości to dość ciekawa właściwość. Dzieje się tak za sprawą błonnika. Jest to dość przydatne, ponieważ na jakiej diecie nie bylibyśmy to chęć na podjadanie daje się we znaki.

Sprawdź African Mango

Na blogu istnieje ranking przedstawiający tabletki na odchudzanie. Produkty zostały dobrane dzięki mojemu doświadczeniu i doświadczeniu innych. Charakteryzuje je wysoka skuteczność i przede wszystkim naturalny skład.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *