Dieta 5 czynników – wprowadzenie, zasady, jadłospis

28 Sie

Osobą odpowiedzialną za powstanie diety 5 czynników jest Harley Pasternak. To ciekawa osoba, ponieważ jest znana głównie z show biznesu. To dzięki temu jego dieta cieszy się popularnością wśród wielu gwiazd Hollywood. Harley opracował zarówno trening, który pozwala zrzucić zbędny tłuszcz z okolic ud i pośladków oraz stworzył metodę żywieniową, zwaną inaczej dietą 5 czynników. Niektórzy nadali jej nazwę dieta gwiazd – właśnie ze względu na wysoką popularność w tej grupie ludzi.

Program Pasternaka jest połączeniem specjalnej diety oraz treningu. Początkowo założenie było takie, by gwiazdy mogły wykonywać proste ćwiczenia między zdjęciami. Teraz dochodzi do tego jeszcze dieta, która w swoim menu ma proste do przyrządzenia posiłki. Dieta trwa 5 tygodni, składa się z 5 posiłków dziennie, każdy posiłek składa się z 5 składników, otrzymujemy 5x cheat day, a na trening poświęcany nie 5, a 25 minut dziennie

Zasady diety

5 posiłków dziennieWyjaśnijmy nieco lepiej te 5 czynników. Przez 5 tygodni stosowania diety można dobrze schudnąć (nawet 7 kg), a najważniejsze w tym jest to, że dieta jest zdrowa i odpowiednio zbilansowana więc dłuższe stosowanie diety jest jak najbardziej możliwe. Dieta 5 czynników jest prosta oraz mało restrykcyjna, co jest dobrą alternatywą dla osób, które boją się stosowania diety norweskiej lub dukana. Tutaj nawet nie musimy pilnować wielkości porcji jakie spożywamy. Oczywiście to nie oznacza, że możemy jeść co chcemy i kiedy chcemy. Dziennie przyjmujemy jedynie 5 posiłków. Podjadanie może skutkować tym, że nie schudniesz ani grama.

Mówi się, że śniadanie to najważniejsze posiłek dnia i tak też jest w tej diecie. Nie możemy ani razu ominąć tego posiłku. Powinno być bogate w węglowodany i witaminy – dzięki temu otrzymamy energię na cały dzień. Na obiad najlepiej wybierać produkty bogate w węglowodany i białko – to zabije głód na dłużej. Do obiadu warto dorzucić surowe warzywa. Kolacja zaś powinna być bogata w białka i warzywa. Między posiłkami możemy dwa razy sięgnąć po przekąski, najlepiej jakieś zdrowe! Śniadanie dobrze jeść do godziny od przebudzenia, a kolację do trzech godzin przed pójściem spać.

Oto kolejne założenie „na piątkę”. Każde danie powinno zawierać 5 następujących składników:

  • Zdrowe tłuszcze,
  • Błonnik,
  • Węglowodany o niskim indeksie glikemicznym,
  • Białko (pełnowartościowe, niskotłuszczowe),
  • Napój bez cukru (najlepiej woda).

dieta 5 czynników jadłospisDieta nie nakazuje z dnia na dzień zacząć spożywać bardzo małe ilości kcal, ale zakłada się, że nie powinniśmy przekraczać ilości 1400. Najlepsze jest to, że nie ma wymogów co do tego co możemy jeść, a czego nie. Wszystko jest okej, ale w granicach rozsądku. Raz w tygodniu mamy możliwość skorzystania z tzw. „cheat day”, ale warto dodać, by nie brać tego mocno do siebie i nie objadać się za mocno. Taki dzień nie oznacza, że możemy nagle zjeść całą tabliczkę czekolady lub pięć kawałków dobrego ciasta.

Aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna jest kluczowa w tej diecie. Nie tylko pomaga zrzucić zbędne kilogramy, ale także pozwala poczuć się lepiej czy zyskać lepszą kondycję, nie mówiąc już o ujędrnieniu ciała! Już nawet najprostsza jest forma jest w stanie poprawić co nieco. Jazda na rowerze czy długie spacery są ostatnio bardzo popularne. Oczywiście, jeśli zależy nam na skutecznym i szybszym spalaniu tłuszczu, to warto skorzystać z ćwiczeń na różne partie ciała. Ćwiczenia na płaski brzuch i ćwiczenia na pośladki powinny w zupełności wystarczyć. Dobrze jest robić je 3 razy w tygodniu po około pół godziny, by ujrzeć efekty w niedużym czasie.

Suplementy diety

Wśród wielu osób krąży przekonanie, że tzw. Tabletki na odchudzanie to tylko strata kasy i nic nie warte działanie. Otóż nic bardziej mylnego, ponieważ suplementy diety, które opisuję na blogu wykazują naprawdę dobre działanie i jeszcze ani razu nie okazało się, by całkowicie na kimś nie działały. To, co jest kluczowe, to ich naturalny skład – dzięki temu nie musisz obawiać się o efekty uboczne.

Osobiście przyszło mi stosować african mango. W połączeniu z dietą i c25k (trening biegowy) udało mi się schudnąć prawie 14 kg. Mango również jest w całości z naturalnych składników, dzięki czemu jest bezpieczne. Najważniejsze jest jednak to jak działa. Hamuje apetyt, przyspiesza metabolizm i ułatwia spalanie tkanki tłuszczowej. Posiada wiele witamin i minerałów, co dodatkowo może eliminować zmęczenie czy różne niedobory oraz poprawiać samopoczucie.

Sprawdź African Mango

dieta 5 czynników suplement diety

Dieta 5 czynników – jadłospis

Oto przykładowy jadłospis na jeden dzień. Na jego podstawie możesz do woli tworzyć plany na kolejne dni.

Jadłospis

Śniadanie – omlet z 10 białek, 100g płatków owsianych, jabłka w plasterkach oraz łyżeczki mleka. Można posypać cynamonem.II Śniadanie – Koktajl stworzony ze szklanki maślanki oraz szklanki świeżych/mrożonych jagód.

Obiad – Sznycel indyczy (około 150g), sałatka z pomidorów koktajlowych i sałaty, a do tego kromka chleba razowego.

Podwieczorek – Sałatka z ogórków, pomidorów, liściastej sałaty, połowy puszki tuńczyka i koperku.

Kolacja – Grillowany łosoś (mały kawałek) z przyprawami, gotowane brokuły, sałata z pomidorków koktajlowych, a do tego niecałe pół szklanki pełnoziarnistego ryżu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *