Dieta 3D chilli – wprowadzenie, zasady, co jeść a czego unikać by schudnąć

14 Lip

Dieta 3D chilli to ciekawa propozycja dla osób, które nie przepadają za głodówką i liczeniem kalorii. Plan żywieniowy jest zróżnicowany i uwzględnia wszystkie potrzebne składniki odżywcze. Jej efektywność opiera się na przyprawach, które pozytywnie działają między innymi na metabolizm. Przyprawy dzielimy na trzy grupy: żółtą, czerwoną i zieloną. Podczas stosowania diety 3D chilli musimy odpowiednio łączyć przyprawy z jadłospisem. Jeśli rzeczywiście robimy to poprawnie, wówczas zaczyna się trójwymiarowy system spalania kalorii – stąd 3D nazwie.

Udział papryczki chilli

Dieta 3d chilliJak nazwa wskazuje papryczki chilli mają swój udział w tej diecie. To właśnie do nich dobieramy przyprawy tylko zielone i żółte, dzięki czemu nasze orgaizmy nie będą uodparniać się na jedną przyprawę oraz zwalniać tempa pracy w późniejszym czasie.

Zasady diety

Dieta nie ma wygórowanych zasad i to jest jej plusem. Są diety, które wymagają od nas wiele, jak na przykład norweska, Oxy czy Paleo. 3D chilli wymaga od nas byśmy spali minimum osiem godzin oraz jedli śniadania maksymalnie do godziny po przebudzeniu. Sen odgrywa wielką rolę, ponieważ świetnie wpływa na przemianę materii. Jeżeli nie będziemy się wysypać uwalniany będzie hormon powodujący wzrost apetytu (grealina). Oczywiście warto dostarczać do organizmu dużo wody czy unikać słodkich rzeczy.

Co do posiłków to warto jest jeść ich pięć dziennie w regularnych odstępach czasu, najlepiej wypada co 3 godziny. Między posiłkami nie dotykaj żadnego jedzenia! 2l wody dziennie to podstawa. Jeżeli nie przepadasz za nią, dodaj cytrynę, miętę lub limonkę.

Jakie przyprawy są wskazane?

Jak już wspomniałam, dieta 3D chilli dzieli się na trzy rodzaje przypraw. Zapoznaj się z informacjami w tabelce poniżej. Przedstawia ona najbardziej wskazane przyprawy oraz wyjaśnienie ich działania.

Przyprawy czerwone Przyprawy żółte Przyprawy zielone
  • Papryka ostra,
  • Papryka słodka,
  • Chilli,
  • Pieprz czarny,
  • Curry,
  • Pepperoni.

W tych przyprawach jest najwięcej kapsaicyny, która wpływa na przyspieszenie przemiany materii, co znacznie wpływa na prędkość spalania tłuszczu. Właśnie dlatego przyprawy czerwone są niezbędne w tej diecie.

  • Cynamon,
  • Kardamon,
  • Imbir.

Te trzy przyprawy świetnie wpływają na układ pokarmowy. Ich spożywanie pobudza proces trawienia i produkcję soków żołądkowych. Dodatkowo mogą hamować apetyt, dzięki czemu będziesz mniej podjadać!

  • Oregano,
  • Mięta,
  • Bazylia,
  • Tymianek,
  • Szałwia.

Przyprawy te wpływają znacznie na regulację niestrawności i ogólnej kondycji żołądka. Warto doprawiać każde śniadanie tymi przyprawami. Dzięki temu nasze organizmy będą prawidłowo funkcjonować przez cały dzień.

Poza tym, jeśli chodzi o żywność, to raczej nie ma ograniczeń. Możemy jeść to, co jest zakazane w innych dietach. Ważne, by żywność była jak najmniej przetworzona. Jednak to nie oznacza, że możemy się opychać. Porcje powinny nie być wielkie, w końcu jemu pięć razy dziennie co trzy godziny. Jeśli chodzi o mięso (w tym wędliny) to najlepiej wybierać to chude. W celu pewniejszych efektów warto zrezygnować ze smażenia oraz spożywania cukru.

Dieta nie dla każdego!

Tę dietę charakteryzują zróżnicowane przyprawy i to może być problemem dla niektórych, w przypadku gdy chociażby na coś chorujemy. Wtedy niektóre z nich zamiast pomóc, mogą nam tylko utrudnić odchudzanie. Dieta 3D chilli na pewno nie jest wskazana dla osób z wrzodami żołądka oraz innymi chorobami związanymi z układem pokarmowym. Ewentualnie takie osoby mogą skontaktować się z lekarzem, by ocenić sytuację.

Dieta 3D chilli – ile można schudnąć?

Trójwymiarowe odchudzanie pozwala na pozbycie się około 8 kg w czasie 4 tygodni. Jest zdrowo i smacznie. Oczywiście możliwe jest to w przypadku trzymania się diety i przestrzeganiu (jakby nie było – łatwych) zasad.

Aktywność fizyczna kluczem do sukcesu

dieta 3d chilli

Sama dieta może pomóc, ale jeśli się nie ruszamy to trudno o dobre efekty. Tyjemy gdy siedzimy więc tracimy kilogramy gdy się ruszamy. Podczas skurczu mięśni wytwarza się energia, która bezpośrednio spala tłuszcz. Zacznij od spacerów czy jazdy na rowerze. Jeśli czujesz, że możesz więcej, rozpocznij ćwiczenia na różne partie ciała. Jeśli uważasz, że to zbyt ciężkie, może zainteresuje Cię C25K, które przygotowuje nas do biegania coraz większych dystansów. Na początku jest łatwo, a potem stopniowo zwiększamy poziom.

Suplementy diety drogą na skróty!

Czasami brakuje motywacji, czasami zapominamy o zasadach. Powoduje to, że podjadamy lub wykonujemy ćwiczenia z mniejszym zapałem. Suplementy diety to dobra propozycja dla osób z takimi problemami. Na tym blogu polecam tylko naturalne suple, ponieważ są bezpieczne dla zdrowia. Przyspieszają metabolizm i spalanie tkanki tłuszczowej. Tworzą uczucie sytości dzięki czemu nie podjadamy między posiłkami. Zawierają witaminy i minerały dzięki czemu nie tylko eliminujemy niedobory, ale także poprawiamy ogólną kondycję naszego organizmu (skórę, włosy, paznokcie, samopoczucie itp.).

Moja przygoda z odchudzaniem dobiegła końca i jestem w tych sprawach trochę doświadczona. Osobiście stosowałam african mango. Zawiera wszystko to, co opisałam powyżej. A jeśli jesteś ciekawa mojej historii, to możesz przeczytać ją tutaj.

Sprawdź African Mango

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *