Dieta 1000 kalorii – czy faktycznie jest tak skuteczna?

31 Sty

Dziś pod lupą znajduje się dieta 1000 kalorii. Jest to jedna z bardziej zdrowych i skutecznych diet na odchudzanie, od pozostałych. Słyszałam o niej wiele pozytywnych opinii, choć pierwsze moje wrażenie było takie, że będę jadła dosłownie suchary popijane wodą lub gorzką herbatą, z racji tego, że dziennie pozwala ona tylko na 1000 kalorii, jak sama nazwa wskazuje. Jak się okazało to naprawdę fajna i dość przyjemna dieta.

Dieta 1000 kalorii – Zasady

dieta tysiąca kaloriiJak już wspomniałam wcześniej, ta dieta na odchudzanie pozwala nam na spożycie tysiąca kalorii dziennie. Nie jest to proste z racji tego, że musimy koniecznie wyliczać sobie kalorie z każdego posiłku jaki spożywamy. To bardzo ważne, ponieważ przy tej diecie zjadamy aż pięć a nawet sześć posiłków każdego dnia. Jak pisze wiele blogów o odchudzaniu, ten rodzaj diety możemy stosować tylko przez miesiąc, a jeśli chcemy dłużej, powinnyśmy skonsultować się z lekarzem.To bardzo ważne, z racji tego, że dość drastycznie obniżamy wartość energetyczną przyjmowanych posiłków, a Nasz organizm może nie radzić sobie odpowiednio z takim traktowaniem. W 30 dni, jesteśmy w stanie schudnąć od pięciu do nawet siedmiu kilogramów, dodatkowo, możemy mieć o wiele większą pewność niż w stosunku do innych diet, że stracone kilogramy nie wrócą ze zdwojoną siłą. Istotną rolę jak przy większości diet odgrywa także woda (przynajmniej 2 litry), oraz ćwiczenia. Pamiętajmy, że samą dietą, nie zdziałamy za dużo, dlatego należy dołączyć wysiłek fizyczny, konieczny w odchudzaniu. Polecam sprawdzić także nasz autorski ranking prezentujący tabletki na odchudzanie.

Co należy jeść przy tego rodzaju diecie?

Istotną informacją jest to, że posiłki powinny być tak dobrane, aby w ciągu dnia w Naszym organizmie, znalazło się: 145 gram węglowodanów; 60 gram białka oraz 21 gram tłuszczu. Bardzo dobrą informacją dla nas jest to, że posiłki są bogate w różnorodne składniki odżywcze, dieta 1000 kalorii nie ogranicza nas właśnie pod tym względem. Dieta 1000 kalorii jest rozłożona głównie na pięć posiłków jest to: Śniadanie, które powinno dostarczyć nam około 250 kalorii, następnie drugie śniadanie, już bogate tylko w 100 kalorii, obiad który dostarcza najwięcej, bo 350 kalorii, podwieczorek podobnie tak jak drugie śniadanie – 100 kalorii, oraz pozostały posiłek czyli kolacja, obfitująca w 200 kalorii. Przedstawię Wam przykładowy plan żywieniowy na siedem dni.

Dzień pierwszy:

  • Śniadanie: omlet tylko z samych, trzech białek z małą ilością niesłodkiego dżemu, do tego szklanka mleka pół procentowego oraz małe jabłko do tego.
  • Drugie śniadanie: Bułka pełnoziarnista z plastrem chudej wędliny, do tego sałata oraz ogórek.
  • Obiad: Talerz zupy, na przykład pomidorowej z ryżem, który zawiera mniej kalorii niż makaron.
  • Podwieczorek: pół kubka jogurtu naturalnego do tego owoc, na przykład gruszka lub ananas.
  • Kolacja: Najlepiej, aby był to chudy twarożek z pomidorem i szczypiorkiem lub ogórkiem.

Dzień drugi:

  • Śniadanie: Dwie kromki chleba chleba pełnoziarnistego, mały pomidor, trzy liście sałaty oraz twaróg chudy.
  • Drugie śniadanie: Dwie surowe marchewki lub jabłko.
  • Obiad: Kasza gryczana – pół woreczka, pieczony schab – dwa plastry, surówka z marchewki.
  • Podwieczorek: Serek wiejski ze szczypiorkiem.
  • Kolacja: Omlet szpinakowy z dwóch jajek.

Dzień trzeci:

  • Śniadanie: Herbata lub kawa bez cukru, jogurt pozbawiony tłuszczu z dwoma łyżkami płatków kukurydzianych.
  • Drugie śniadanie: Dwie kanapki z pełnoziarnistego chleba, pomidora, czterech liści sałaty i do tego chudy twaróg.
  • Obiad: Dorsz smażony na oliwie z oliwek – 100 gram, do tego surówka z warzyw.
  • Podwieczorek: Szklanka kisielu, do tego jedno jabłko.
  • Kolacja: Ogórek kiszony, trzy kromki chleba “Wasa”, cztery plastry wędzonej piersi z kurczaka oraz dwa liście sałaty.

Dzień czwarty:

  • Śniadanie: Dwa jajka ugotowane na miękko, do tego dwie kromki pieczywa pełnoziarnistego.
  • Drugie śniadanie: Pół puszki tuńczyka w oleju słonecznikowym, dwie trzecie puszki kukurydzy konserwowej, do tego szklanka soku pomidorowego.
  • Obiad: 100 gram piersi z kurczaka lub indyka ugotowanej z warzywami.
  • Podwieczorek: Marchewka z jabłkiem w formie sałatki.
  • Kolacja: Kromka pieczywa pełnoziarnistego z szynką.

Dzień piąty:

  • Śniadanie: Jedno jajko usmażone na maśle, kromka chleba pełnoziarnistego oraz zwykła bułka z odrobiną dżemu.
  • Drugie śniadanie: Kromka chleba pełnoziarnistego z wędliną.
  • Obiad: Grillowany filet z łososia, do tego pół opakowania warzyw mrożonych z patelni.
  • Podwieczorek: Pomarańcza lub grejpfrut.
  • Kolacja: Włoska pita z pomidorkami koktajlowymi oraz mozzarellą.

Dzień szósty:

  • Śniadanie: Jabłkowa owsianka.
  • Drugie śniadanie: Opakowanie serka, chudego wiejskiego.
  • Obiad: 60 gram brokułów gotowanych, pieczona pierś z kurczaka oraz dwa ugotowane ziemniaki.
  • Podwieczorek: Kubek zupy pomidorowej.
  • Kolacja: Sałatka z pomidorami oraz wędzoną makrelą.

Dzień siódmy:

  • Śniadanie: Kromka chleba pełnoziarnistego z masłem, wędliną oraz pomidorem, do tego kawa zbożowa bez cukru lub herbata.
  • Drugie śniadanie: Łosoś- 50 gram, do tego trzy liście sałaty.
  • Obiad: Ugotowany makaron-150 gram z pomidorem i papryką.
  • Podwieczorek: Kubeczek jogurtu z owocami.
  • Kolacja: Dwie kromki chleba pełnoziarnistego w formie grzanek, posmarowanych masłem z plastrem ogórka, chudej wędliny oraz sałaty.

Jak widać dieta 1000 kalorii jest urozmaicona w składniki odżywcze. Powinna zawierać: kasze, błonnik, mleko odtłuszczone, chude mięso, ryby, warzywa oraz nieduże ilości owoców. Przed każdym posiłkiem wskazane jest wypicie szklanki niegazowanej wody z cytryną, która pomoże nam w trawieniu oraz dostarczy organizmowi witaminę C.

Podsumowanie

Jak możemy przeczytać wyżej, dieta 1000 kalorii jest dobrym sposobem na odchudzanie. Z racji dość dużej różnorodności posiłków, warto spróbować tej metody. Pamiętajmy, żeby starannie wyliczać sobie kalorie, które będziemy dostarczać organizmowi, powinniśmy również pić duże ilości wody, po miesiącu stosowania skonsultować się z lekarzem, a także wprowadzić wysiłek fizyczny, który jest niezwykle ważny przy odchudzaniu. Życzymy powodzenia w zrzuceniu zbędnych kilogramów z dietą 1000 kalorii. Polecamy Ci również regularnie czytać nasz blog o odchudzaniu. 🙂

Przydatne odnośniki przy stosowaniu diety tysiąca kalorii:

  1. Tabletki na odchudzanie,
  2. Błonnik witalny do picia,
  3. Ćwiczenia do odchudzania,
  4. African mango.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *