C25K – Schudnij w 9 tygodni biegając

22 Maj

C25K – Couch to 5K – Z kanapy do 5km to ciekawy plan treningowy, który polega na regularnym ruchu. Jak jego nazwa wskazuje, chodzi o to by wyzbyć się zwyczaju lenistwa kanapowego, ale i nie tylko, ponieważ program C25K jest ciekawą propozycją spędzania wolnego czasu. Również i z odchudzaniem można go połączyć, co udowadniam w mojej historii odchudzania.

C25K – Plan treningowy

Cały trening trwa 9 tygodni. Rozpoczynamy od łagodnego treningu i z każdym tygodniem zwiększamy obroty. Trening możesz wykonywać optymalnie 3 razy w tygodniu, czyli poniedziałek, środę i piątek. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie by robić to częściej ☺

Zapoznaj się z planem:

1

Rozgrzewka

energiczny pięciominutowy spacer.


Trening

Na zmianę po 60 sekund biegania i 90 sekund chodzenia przez czas 20 min.

2

Rozgrzewka

5-minutowy spacer, dość energiczny.


Trening

Na zmianę po 90 sekund biegania i 120 sekund chodzenia przez czas 20 min.

3

Rozgrzewka

5-minutowy spacer, dość energiczny.


Trening

dwa powtórzenia planu poniżej

  • Bieg 200 m (albo 90 s),
  • W miarę energiczny spacer 200 m (albo 90 s),
  • Bieg 400 m (albo 3 min),
  • W miarę energiczny spacer 400 m (albo 3 min).

Czyli łącznie przekraczamy aż 2,4 km.

4

Rozgrzewka

5-minutowy spacer, dość energiczny.


Trening

  • Bieg 400 m (albo 3 min),
  • W miarę energiczny spacer 200 m (albo 90 s),
  • Bieg 800 m (albo 5 min),
  • W miarę energiczny spacer 400 m (albo 2,5 min),
  • Bieg 400 m (albo 3 min),
  • W miarę energiczny spacer 200 m (albo 90 s),
  • Bieg 800 m (albo 5 min).
5

Rozgrzewka

5-minutowy spacer, dość energiczny.


Trening

Biegnij 3,2 km (lub 20 min). Postaraj się zrobić to bez żadnej przerwy!

6

Rozgrzewka

5-minutowy spacer, dość energiczny.


Trening

Biegnij 3,6 km (lub 25 min). Postaraj się zrobić to bez żadnej przerwy!

7

Rozgrzewka

5-minutowy spacer, dość energiczny.


Trening

Biegnij 4 km (lub 25 min). Postaraj się zrobić to bez żadnej przerwy!

8

Rozgrzewka

5-minutowy spacer, dość energiczny.


Trening

Biegnij 4,5 km (lub 28 min). Postaraj się zrobić to bez żadnej przerwy!

9

Rozgrzewka

5-minutowy spacer, dość energiczny.

Trening

Biegnij 5 km (lub 30 min). Postaraj się zrobić to bez żadnej przerwy!

Jak przygotować się do C25K?

Podstawowym przygotowaniem jest odpowiednia motywacja. To już połowa sukcesu. Ciężko jest tak po prostu wstać z kanapy by zacząć biegać. Motywować można się na różne sposoby: chęć zgubienia kilogramów, słuchanie motywacyjnej muzyki, czytanie blogów o odchudzaniu ze zdjęciami itp.

Dalej to już tylko znalezienie czasu i ewentualna odzież sportowa. Wiadomo, że nie ma wpływu na to czy uda nam się zaliczyć plan C25K, ale na pewno usprawni nasze działania. Ściśle przylegająca, oddychająca odzież jest dużo bardziej komfortowa niż stary, poczciwy dres. Wygodne buty także są wskazane. Cały plan C25K to wiele przebytych kilometrów. Warto więc wyposażyć się w wygodne, oddychające buty.

Co po zakończeniu planu?

To zawsze jest niemały problem dla osób, które korzystają z planu C25K, ale mam na to odpowiedź! Zobacz, skoro biegasz już po 5km to bez problemu możesz biegać kiedy chcesz i ile chcesz. Myślę, że część osób korzystających z tego planu zaczyna lubić bieganie – jako formę poprawy kondycji organizmu oraz spędzania wolnego czasu. Dlatego możesz skończyć z bieganiem jeśli było dla Ciebie zbyt trudne lub zacząć robić to o dowolnej porze.

Jak schudnąć z C25K?

Sama próbowałam odchudzać się z tym planem, ale udało się dopiero za drugim razem w połączeniu z ćwiczeniami i tabletkami na odchudzanie. Proponuję Ci najpierw stosowanie samego planu C25K, ale jeśli po kilku tygodniach nie zauważysz zmian dodaj ćwiczenia i opcjonalnie jakiś suplement diety. Mi takie połączenie pomogło schudnąć 13,5 kg – opisuję to tutaj. Wybierz suplement, który rzeczywiście działa! Ja stosowałam african mango i byłam bardzo zadowolona. Jest w pełni bezpiecznie do przyjmowania, ponieważ składa się tylko z naturalnych składników. Przyspiesza metabolizm, tworzy uczucie sytości i przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej.

3 Replies to “C25K – Schudnij w 9 tygodni biegając

  1. I coraz dalej, coraz dłużej. Nie traktujcie biegania tylko i wyłącznie jako sposobu na schudnięcie 🙂 to przecież znakomity relaks, można wyczyścić mózg, naładować się endorfinami. Grunt to żeby nie robić niczego na siłę, niech bieganie stanie się czymś przyjemnym, a kilogramy same zaczną lecieć. Mi się udało, wam również 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *