Dlaczego nie mogę schudnąć? Oto lista powodów!

26 Lis

Wiele kobiet bardzo często zadaje sobie pytanie: „Dlaczego nie mogę schudnąć”. Nie da się ukryć, że zdrowe, bezpieczne, a zarazem skuteczne odchudzanie to swojego rodzaju sztuka. Jeżeli mimo licznych wyrzeczeń nadal masz problem z osiągnięciem upragnionego celu, to znak, że popełniasz jakiś błąd. Jaki? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć.dlaczego nie mogę schudnąć

Jak schudnąć? Nie popełniaj poniższych błędów!

Bazujesz wyłącznie na diecie

Jeżeli chcesz schudnąć dieta stanowi absolutną podstawę. Nie oznacza to jednak, że sprawi ona, że będziesz wyglądać idealnie. Odchudzanie jest mało efektywne, jeżeli nie idzie w parze z wysiłkiem fizycznym. Jeżeli chcesz przyspieszyć przemianę materii, poprawić swoje zdrowie, osiągnąć idealną sylwetkę spróbuj wprowadzić do swojego planu sport. Wybierz coś, co sprawia Ci przyjemność – taniec, marszobieg, pływanie, jazdę na rowerze…

Jesz… za mało

Dobra dieta to zdrowa dieta. Aby schudnąć musisz dostarczyć organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Nie da się ukryć, że jedzenie po kilkaset kalorii dziennie nie przyspieszy osiągnięcia Twojego celu. Wręcz przeciwnie – Twój organizm zacznie się bronić przed śmiercią głodową i będzie „chomikował” wszystko, co spożyjesz. W przypadku diety redukcyjnej należy obniżyć ilość spożywanych kalorii, jednakże trzeba to robić stopniowo.

Podjadasz

Podjadasz przygotowując posiłek, oglądając TV, ucząc się, czytając? Nic dziwnego, że nie możesz schudnąć. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, ile kalorii mają malutkie przegryzki między posiłkami. Aby ich uniknąć notuj liczbę spożywanych codziennie kalorii.

Jesz zbyt tłusto

Co z tego, że trzymasz się wyznaczonego limitu kalorii, jak Twoje codzienne posiłki aż ociekają tłuszczem? Tłuszcze przy diecie, nawet redukcyjnej są niezwykle ważne. Warto jednak zastąpić te niezdrowe – z mięsa wieprzowego i wołowego – tłuszczem zdrowym np. z drobiu. Nie ma nic gorszego na utratę zbędnych kilogramów jak kiełbasy, pasztety, masło, tłuste mleko i sery żółte.

Wierzysz, że żywność „light” jest naprawdę light

Żywność „light” jest light wyłącznie na papierze. Zanim wymienisz zwykły jogurt na jogurt typu „light” zapoznaj się z jego składem. Produkty o ograniczonej ilości cukru mają najczęściej więcej tłuszczu, zaś te beztłuszczowe bazują na niezdrowych cukrach prostych. Niektóre produkty light są znacznie bardziej kaloryczne niż ich normalne odpowiedniki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *