Dieta Dukana – Czy pasuje do Ciebie? Sprawdź!

29 Lis

Każdy ceniący się blog o odchudzaniu powinien przedstawić tą rewolucyjną metodę, która nie wymaga tak wielu poświęceń i sprawia o wiele mniej problemów niż pozostałe diety. To właśnie Doktor Pierre Dukan opracował plan żywieniowy, który jest polecany przez tysiące Internautów na świecie.

Twórca diety proteinowej, układając jej zasady kierował się przede wszystkim dwiema myślami: Ma być zdrowa i skuteczna. Jej skuteczność wynika ze starannie ułożonych czterech faz, z których każda kolejna jest coraz mniej wymagająca od poprzedniej dla osoby odchudzającej się.

Najważniejszą zasadą diety Dukana jest zwiększenie spożycia produktów białkowych, oraz ograniczenie węglowodanów i tłuszczów. Dużym plusem jest także to, że taka dieta nie narzuca z góry konkretnego czasu posiłków, bez względu na fazę w której jesteśmy i między innymi dlatego jest ona tak rewelacyjna. Bardzo ważna w tym procesie odchudzania z Doktorem Dukanem jest woda, której powinniśmy spożyć przynajmniej 1,5 litra dziennie. Bez tego dieta staje się o wiele mniej skuteczna i zdrowa. Oczywistością jest także ruch, który musimy zapewnić organizmowi podczas odchudzania, aby zwiększyć tym skuteczność diety i osiągnąć o wiele szybsze efekty. Doktor Dukan poleca szybki marsz. Przynajmniej 20 minut dziennie  powinniśmy spacerować, nie jest to ogromnym wyzwaniem a na pewno pomoże przy utracie zbędnej wagi.dieta dukana

Dieta Dukana jest przeznaczona dla ludzi zdrowych, którzy posiadają nadwagę lub otyłość. Jest świetnym sposobem na schudnięcie dla osób którym ciężko jest zmienić dotychczasowy tryb życia aby poświęcić pracę, spędzany czas z rodziną lub znajomymi na odchudzanie się.

Przechodząc do tego co najważniejsze, przedstawiam cztery fazy diety Dukana:

  • Pierwsza faza – uderzeniowa
  • Druga faza – naprzemienna
  • Trzecia faza – utrwalanie efektów
  • Czwarta faza – stabilizacja

Faza pierwsza

Wywołuje najwięcej zmartwień ze względu na jej restrykcyjność, lecz jest to czas w którym człowiek pozbywa się największej liczby kilogramów i przygotowuje organizm do kolejnych etapów diety. Okres ten trwa najczęściej od 2 do 7 dni, należy wtedy spożywać produkty z pełnowartościowym białkiem zwierzęcym, kierując się apetytem tak, aby nie dopuścić do pojawienia się uczucia głodu.

Faza druga

Jest już mniej restrykcyjnym etapem w diecie. Charakteryzuje się naprzemiennym jadłospisem w którym należy połączyć posiłki proteinowe z posiłkami warzywno– proteinowymi. Mianowicie, do posiłków z fazy pierwszej dodajemy różne warzywa, gotowane bądź też surowe. Należy spożywać białka w połączeniu z warzywami przez kilka dni, po czym wrócić na trochę czasu do diety z fazy pierwszej i tak powtarzając menu dojść do upragnionej masy ciała, co może potrwać nawet kilka miesięcy.

Faza trzecia

Polega na utrzymaniu efektu wypracowanego przez dwie poprzednie fazy. Stawia ona na utrwaleniu nawyków żywieniowych i nie pozwala na własne modyfikacje. W taki sposób unikniemy efektu jo-jo i zachowamy upragnioną wagę. Posiłki z fazy pierwszej i drugiej łączymy i nie musimy już jeść ich naprzemiennie. Ponadto dodajemy trochę niesłodkich owoców, pełnoziarnisty chleb lub ser żółty, oczywiście w niedużych ilościach.

Faza czwarta

Jest już to ostatni etap, trwający przez cały czas w naszym życiu. Jego celem nadrzędnym jest utrzymanie wymarzonej masy ciała oraz niedopuszczenie do powrotu nadwagi czy otyłości. W tej fazie odżywiamy się już bez większych ograniczeń, zachowując zdrowy rozsądek przy spożywanych posiłkach. Należy jednak pamiętać, że z diety nadal wykluczamy słodycze które mogą spowodować niechciane efekty.

To wspaniała i nowatorska metoda na pozbycie się tych kilogramów, które nie pozwalają nam normalnie funkcjonować i w pełni korzystać z życia. ☺

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *