Dieta 1000 kalorii – czy faktycznie jest tak skuteczna?

31 Sty

Dziś pod lupą znajduje się dieta 1000 kalorii. Jest to jedna z bardziej zdrowych i skutecznych diet na odchudzanie, od pozostałych. Słyszałam o niej wiele pozytywnych opinii, choć pierwsze moje wrażenie było takie, że będę jadła dosłownie suchary popijane wodą lub gorzką herbatą, z racji tego, że dziennie pozwala ona tylko na 1000 kalorii, jak sama nazwa wskazuje. Jak się okazało to naprawdę fajna i dość przyjemna dieta.

Dieta 1000 kalorii – Zasady

dieta tysiąca kaloriiJak już wspomniałam wcześniej, ta dieta na odchudzanie pozwala nam na spożycie tysiąca kalorii dziennie. Nie jest to proste z racji tego, że musimy koniecznie wyliczać sobie kalorie z każdego posiłku jaki spożywamy. To bardzo ważne, ponieważ przy tej diecie zjadamy aż pięć a nawet sześć posiłków każdego dnia. Jak pisze wiele blogów o odchudzaniu, ten rodzaj diety możemy stosować tylko przez miesiąc, a jeśli chcemy dłużej, powinnyśmy skonsultować się z lekarzem.To bardzo ważne, z racji tego, że dość drastycznie obniżamy wartość energetyczną przyjmowanych posiłków, a Nasz organizm może nie radzić sobie odpowiednio z takim traktowaniem. W 30 dni, jesteśmy w stanie schudnąć od pięciu do nawet siedmiu kilogramów, dodatkowo, możemy mieć o wiele większą pewność niż w stosunku do innych diet, że stracone kilogramy nie wrócą ze zdwojoną siłą. Istotną rolę jak przy większości diet odgrywa także woda (przynajmniej 2 litry), oraz ćwiczenia. Pamiętajmy, że samą dietą, nie zdziałamy za dużo, dlatego należy dołączyć wysiłek fizyczny, konieczny w odchudzaniu. Polecam sprawdzić także nasz autorski ranking prezentujący tabletki na odchudzanie.

Co należy jeść przy tego rodzaju diecie?

Istotną informacją jest to, że posiłki powinny być tak dobrane, aby w ciągu dnia w Naszym organizmie, znalazło się: 145 gram węglowodanów; 60 gram białka oraz 21 gram tłuszczu. Bardzo dobrą informacją dla nas jest to, że posiłki są bogate w różnorodne składniki odżywcze, dieta 1000 kalorii nie ogranicza nas właśnie pod tym względem. Dieta 1000 kalorii jest rozłożona głównie na pięć posiłków jest to: Śniadanie, które powinno dostarczyć nam około 250 kalorii, następnie drugie śniadanie, już bogate tylko w 100 kalorii, obiad który dostarcza najwięcej, bo 350 kalorii, podwieczorek podobnie tak jak drugie śniadanie – 100 kalorii, oraz pozostały posiłek czyli kolacja, obfitująca w 200 kalorii. Przedstawię Wam przykładowy plan żywieniowy na siedem dni.

Dzień pierwszy:

  • Śniadanie: omlet tylko z samych, trzech białek z małą ilością niesłodkiego dżemu, do tego szklanka mleka pół procentowego oraz małe jabłko do tego.
  • Drugie śniadanie: Bułka pełnoziarnista z plastrem chudej wędliny, do tego sałata oraz ogórek.
  • Obiad: Talerz zupy, na przykład pomidorowej z ryżem, który zawiera mniej kalorii niż makaron.
  • Podwieczorek: pół kubka jogurtu naturalnego do tego owoc, na przykład gruszka lub ananas.
  • Kolacja: Najlepiej, aby był to chudy twarożek z pomidorem i szczypiorkiem lub ogórkiem.

Dzień drugi:

  • Śniadanie: Dwie kromki chleba chleba pełnoziarnistego, mały pomidor, trzy liście sałaty oraz twaróg chudy.
  • Drugie śniadanie: Dwie surowe marchewki lub jabłko.
  • Obiad: Kasza gryczana – pół woreczka, pieczony schab – dwa plastry, surówka z marchewki.
  • Podwieczorek: Serek wiejski ze szczypiorkiem.
  • Kolacja: Omlet szpinakowy z dwóch jajek.

Dzień trzeci:

  • Śniadanie: Herbata lub kawa bez cukru, jogurt pozbawiony tłuszczu z dwoma łyżkami płatków kukurydzianych.
  • Drugie śniadanie: Dwie kanapki z pełnoziarnistego chleba, pomidora, czterech liści sałaty i do tego chudy twaróg.
  • Obiad: Dorsz smażony na oliwie z oliwek – 100 gram, do tego surówka z warzyw.
  • Podwieczorek: Szklanka kisielu, do tego jedno jabłko.
  • Kolacja: Ogórek kiszony, trzy kromki chleba “Wasa”, cztery plastry wędzonej piersi z kurczaka oraz dwa liście sałaty.

Dzień czwarty:

  • Śniadanie: Dwa jajka ugotowane na miękko, do tego dwie kromki pieczywa pełnoziarnistego.
  • Drugie śniadanie: Pół puszki tuńczyka w oleju słonecznikowym, dwie trzecie puszki kukurydzy konserwowej, do tego szklanka soku pomidorowego.
  • Obiad: 100 gram piersi z kurczaka lub indyka ugotowanej z warzywami.
  • Podwieczorek: Marchewka z jabłkiem w formie sałatki.
  • Kolacja: Kromka pieczywa pełnoziarnistego z szynką.

Dzień piąty:

  • Śniadanie: Jedno jajko usmażone na maśle, kromka chleba pełnoziarnistego oraz zwykła bułka z odrobiną dżemu.
  • Drugie śniadanie: Kromka chleba pełnoziarnistego z wędliną.
  • Obiad: Grillowany filet z łososia, do tego pół opakowania warzyw mrożonych z patelni.
  • Podwieczorek: Pomarańcza lub grejpfrut.
  • Kolacja: Włoska pita z pomidorkami koktajlowymi oraz mozzarellą.

Dzień szósty:

  • Śniadanie: Jabłkowa owsianka.
  • Drugie śniadanie: Opakowanie serka, chudego wiejskiego.
  • Obiad: 60 gram brokułów gotowanych, pieczona pierś z kurczaka oraz dwa ugotowane ziemniaki.
  • Podwieczorek: Kubek zupy pomidorowej.
  • Kolacja: Sałatka z pomidorami oraz wędzoną makrelą.

Dzień siódmy:

  • Śniadanie: Kromka chleba pełnoziarnistego z masłem, wędliną oraz pomidorem, do tego kawa zbożowa bez cukru lub herbata.
  • Drugie śniadanie: Łosoś- 50 gram, do tego trzy liście sałaty.
  • Obiad: Ugotowany makaron-150 gram z pomidorem i papryką.
  • Podwieczorek: Kubeczek jogurtu z owocami.
  • Kolacja: Dwie kromki chleba pełnoziarnistego w formie grzanek, posmarowanych masłem z plastrem ogórka, chudej wędliny oraz sałaty.

Jak widać dieta 1000 kalorii jest urozmaicona w składniki odżywcze. Powinna zawierać: kasze, błonnik, mleko odtłuszczone, chude mięso, ryby, warzywa oraz nieduże ilości owoców. Przed każdym posiłkiem wskazane jest wypicie szklanki niegazowanej wody z cytryną, która pomoże nam w trawieniu oraz dostarczy organizmowi witaminę C.

Podsumowanie

Jak możemy przeczytać wyżej, dieta 1000 kalorii jest dobrym sposobem na odchudzanie. Z racji dość dużej różnorodności posiłków, warto spróbować tej metody. Pamiętajmy, żeby starannie wyliczać sobie kalorie, które będziemy dostarczać organizmowi, powinniśmy również pić duże ilości wody, po miesiącu stosowania skonsultować się z lekarzem, a także wprowadzić wysiłek fizyczny, który jest niezwykle ważny przy odchudzaniu. Życzymy powodzenia w zrzuceniu zbędnych kilogramów z dietą 1000 kalorii. Polecamy Ci również regularnie czytać nasz blog o odchudzaniu. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *